|
|
|
|---|---|
| Ända sedan jag hade moppe, så har jag reflekterat över hur mjukt motorer går i viss väderlek. Vet inte om de flesta bilförare reflekterar över det, men jag gör det. Jag kan uppleva en stor skillnad vad det gäller min bil och väderlek. Som idag tex då allt bara kändes perfekt jämfört med vissa dagar, då allt bara känns rått och kärvt. Har ni också tänkt på det? | |
| Ja! Även att hela bilen känns bättre när man tvättat den så att allt glänser, snacka om placeboeffekt. På samma sätt är det när man bytt olja och filter! | |
|
Sorry, det var lite OT! Men det du pratar om har med luftfuktigheten att göra. Hög torr luft så går bilen bättre tror jag! Har hört att på högpresterande turbobilar är även detta mätbart i hästkrafter. Det jag menade i inlägget ovan är att allt känns lite bättre när det är fint väder (som idag) |
|
| nej det är väl när de är fuktig luft ute motorer går bättre, eftersom de är mer syrerikt i luften då? | |
kilroy |
När man nyligen har servat, tvättat och vaxat bilen känns det som om bilen går bättre. In real life går de flesta bilar som allra bäst när luftfuktigheten är hög. Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
Så var det ja! Även om det logiskt sett för mig borde vara mindre syre i fuktig luft. Då jag varken är meteorolog eller fysiker så ger jag mig, om än motvilligt ;D Min bil går iallafall bättre nytvättad!!!!!!!! |
|
|
Fukt (vatten) består ju som bekant av H2O. O som i syre. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Indeed moppen gick alltid som en skott på sommarkvällarna/nätter tycker bilen är likadan : p Man ska inte prata med fula människor, dom kan få för sig att det är ok att se ut så |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.