|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har under en liten tid haft ett klonk från framvagnen i min E46:a. Har haft den på lyft och bänt i stag osv men inte hittat något den vägen. När jag idag la händerna på däcken och rycker fram och tillbaka så känner jag att det finns ett spel, som att det finns ett glapp. Räcker detta för att kunna dra om slutsats för att veta vad som är fel? Länkarmar som är dåliga? Tack | |
J.B |
Kan vara stabilator stagen fram .. byt dom så får du en tyst framvagn J.B Länk |
J.B |
Det är Nr 5 om du kollar denna länk .. Länk J.B Länk |
|
Kan tillägga att jag inte kan känna glappet när hjulen hänger fritt, utan enbart när jag har den på marken och ryker i hjulen. Är detta tecken på stabilisatorstagen snarare än länarmarna? Skiljer lite i kostnad att byta :) JB: Tack för tipset och länken. |
|
J.B |
Kan tyvär inte svara dig om det , men jag hadde ett jäkla klonkande i framvagnen och bytte dessa och det var såååå tyst .. Men i ditt fall kansk det kan vara något i länkarmen eller styled ? . Om du lyfter upp den igen då och använder ett brytspett o ser om du kan hitta glappet nån starns kanske ? .. J.B Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.