|
|
|
|---|---|
|
Jag har förstått att den bästa däcktillverkaren när det gäller komfort o rundhet är Michelin. Men om man nu har fälgar 8' fram o 10' bak, vad skall man då välja om man vill ha komfort o lågt buller? Michelin har ju inte dessa dimensioner på sina 2energy2-däck? Jag prioriterar komfort och lågt vägljud eftersom jag kör lungt 99% av min körtid, så sportdäcksrekommendationer undanbedes. Tips? ________________ Jag är inte så här snygg i verkligheten, det är min bil som gör det! | |
| Visserligen sport däck men Michelin PS2 är komfortabla och mkt tysta samt grymt grepp! | |
| Däck i dom dimensionerna som du söker är väl som regel sportdäck. Men Michelin PilotSport PS2 är riktigt bra däck som du säkerligen blir nöjd med. | |
| Jag har bestämt mig för Uniroyal Rainsport 2. Tycker dom är tysta nog med bra grepp i regn. Dessutom hyffsat pris på däckonline. | |
|
Köpte precis Michelin Primacy och har mkt goda erfarenheter än så länge. // Jim Profit |
|
|
Slår ett slag för Michelin Ps2 :) Köpte nya i höstas som jag han köra 300 mil på. Mycket tysta och bra komfort trots 18 tums fälgar (8" fram med 245/40 samt 9,5" bak med 275/35). Dyra däck men väl värda pengarna. Mvh/ Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.