|
|
|
|---|---|
|
Hej. Nu är det tredje gången denna bulten brister för mig. Jag har sett någon annan tråd här på autopower om någon som hade samma problem. Jag har inte lyckats hitta den tråden. Vad är det som gör att den bulten brister? Hur ser jag till att detta inte händer igen? Jag tror det är bult nr 13 i nedanstående länk. Länk | |
| du ska byta alla bussningar så alltting sitter riktigt stumt. då ska sånt inte hända. anledningen till att den går av är garanterat att bakvagnsbryggan rör sig för mycke så den knäcker din bult. så tips dåliga bussningar..eventuellt har infästningarna runt bulten blivit dåliga o fått sprickor... inget kul att fixa! | |
| om det ska bero på dåliga bussningar så måste ju karl va döv för då borde ju hela bakvagnen sitta löst har ju svårt o tro att gummibussningen på bärarmen (nr5) kan knäcka den bulten .......kanske bättre att nån som åker m3 o haft samma prob svarar ! | |
| näe men är allt stumt i bakvagnen ska sånt inte hända! jag ser det enda möjliga förklaringaringen om du inte hoppat med bilen! det behöver inte dunka och slå för att de ska va dåliga, om dom gör det är bussningarna helt slut! | |
|
Det är inte bult nr. 17 på denna sida som går sönder för dig? Bulten för främre diffklump infästning. Länk Om det är det, så har du lite info i länkarna nedanför: Länk Länk Länk |
|
|
Hej! Det va jag som skrev den tråden troligtvis. Du menar den nedre bullten som håller diffen?! Den har iallafall jag också kört av när jag drog fullt på 1:an och sedan la i 2:an. Hade då helt nya powerflex bussningar i bryggan. Diffen slår i golvet så fort du petar på kopplingen. Det är alltså 2st bulltar som håller hela diffen. En teori att den går sönder kan ju vara att bussningen som bullten går igenom är lite sliten. Men där faller min teori då du bytt den 3ggr nu såg jag. Eller så blir det hög belastning på just den bullten då den ska försöka tygla 286hk. För när min gick av slog den ju i golvet av minsta lilla så frågan är hur mycket den övre bullten stabiliserar det hela. Kan ju förstärka med en grövre bullt i värsta fall, ska jag göra ifall det händer igen! Mvh: Fredrik |
|
| grövre bult? hur ska man då få igenom den bussningen och gängången i golvet? | |
| e ju folk som bytt till grövre bultar så det kan väl inte va nåt världsligt problem ......oftast e det väl rätt hård körning som e grunden i problemet | |
| ja men säg hur man ska få i grövre bultar. | |
|
Hej. Vill börja med att säga att det är bult nr 17 precis som Makeba skrev. Den har alltså gått sönder tre gånger. Jag kör inte vårdslöst med bilen. Sedan bulten var helt ny kanske det har gjort 20st max-acceleratoioner från ettans växel. Jag har svårt att tro att en M3 inte skulle palla detta. I alla fall bör den inte haft problem med detta -93 när den tillverkades. Frågan är ju då. Vilka delar är inte helt i ordning nu men som var det -93. Och på vilket sätt påverkar dessa slitna delar att min bult går av titt som tätt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.