|
|
|
|---|---|
|
Hej. Min bror ringde och hade problrem med sin bmw men jag är osäker på vad det kan vara. Han ringde o sa att den högg till lite som *ka kun* uttryckte han de. Sedan gick den väääldigt sölig i acceleration och orkar knappt med motorvägshastigheten den får kämpa. sedan stannade han på macken, tomgången är inga problem o sen blrja han köra igen o de är lite vibrationer i bilen vad kan de vara för fel?? någon som har en misstanke?? han kör en 525d (e39) -01 och manuell låda om de skulle vara någon skillnad. m.v.h. Emil | |
| Tändspolar kanske!? | |
|
Tändspolar på en diesel? ööhhh.... Kan mycket väl vara bränslerelaterat. När byttes bränslefilter? Karl Birgander, Göteborg BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90 Förr: BMW 318is -90 |
|
|
Jag vet inte om det är kattalysator på en dieselbil men om det är så kolla om kattalysatoren är hel. Om den går sönder så blockerar den avgasena ifrån att komma ut , derav går fint på tomgång men orkar inte när man skall köra. |
|
| Whoops tänkte inte på att det var en diesel :) | |
|
Den är rostfri under o allt då kand e väl inte vara katalysatorn?? kankse bäst o kolla upp iaf. Kolla bränslefiltret för 2 månader sen de kom diesel som bara denn. men de knakse kan gå söndere i filtret o blockera?? filtret är inte nytt kan ja påstå. men blir o kolla när han kommer hem. Kommer ni på fler orsaker de kan vara så skriv gärna=) m.v.h. Emil |
|
|
Låter som min höll på när LMM,en inte ville vara med, iaf på hur trött den är :) men att det kommer ett ljud och sen vibrationer borde inte vara det. Turboras? Spräckt tryckslang nånstans? Har han öppnat huven och kollat? Slangen till Map sensorn som lossnat? Att kolla LMM är lätt, bara koppla ur o se om den går bättre igen €(iallfall på min 525TDS -97). Kan ju även göra samma trick med slangen till map sensorn ifall man vill felsöka den. Hälsningar, Patrik |
|
|
Ja jag trodde med lmm först men sen sa han även att den skaka lite bilen. Han kommer ikväll så ska ta en sväng med bilen då o se hur de känns:s ja satsar på att det är turbon som pajjat på den. bilen har gått nästan 28.000mil nu så de skulle inte förvåna mig. Men kan som sagt vara dieselfiltret också. min bmw kändes som den ströps en gång vid omkörning o de visade sig att de bara kom ut skum från dieselfiltret. blir o titta upp alla grejer som folk skivigt här ikväll=) tack för era svar=) m.v.h. Emil |
|
|
Skulle tippa på turbon med dom milen, min styv far hade samma problem med sin 320d (e46). Turbon säcka ihop och den gick som han utryckte det "som en 1,4diesel kangoo" |
|
|
Nu är felet hittat! det var kabelpiskan till insuget mitt på motorn där. ena kontakten var glapp. ruckla man på den gick den fint o sen gick den skit efter ett tag igen. de var precis samma fel som sist när bmw ville vi skulle byta lmm. men annan symptom nu:s men beställde på bmw en ny för ca 840 kr sedan blev de hem o mecka med bilen=) 2 timmar sen klart o den är som ny!=) tack för alla svar! m.v.h. Emil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.