|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, idag var jag ute och körde min BMW 523i- 99a, körde hem till en vän, stängde av bilen och gick in,men när satte mig i bilen igen och skulle starta så chockades jag av ett problem, när jag vred om nyckeln så kände jag hur lätt det var att vrida på nyckeln utan något motstånd eller klick och varken strömmen eller motorn sattes igång,ratt-låset går ej att låsa upp för att när jag vrider så har det ingen verkan, just nu står den och blockerar vägen, jag skulle vara jätte tacksam om någon skulle kunna vara snäll o hjälpa mig,( allt annat ljus i bilen samt lampor fungerar om jag öppnar dörrarna,(så det är ej batteriet). Tack... Mado | |
|
Troligtvis har cylindern i tändningslåset gått sönder. Ta bort locket o se hur det ser ut där. Beautiful Münich Woman BMW |
|
|
Prova att banka på cylindern i nollläget så vridet kommer ner i spåret igen. Ha nyckeln i! Lycka till. |
|
|
Jag fick precis hjälp av en mekaniker angående bilen och det visade sig visst vara cylindern som gått sönder så det är väl dags för mig att byta cylinder, har ni någon aning om hur mycket en sådan kostar samt ett relativt så närt pris för montering? Tack än så länge Mado |
|
|
Som sagt, öppna locket, och trixa lite med den, eller ii värsta fall stoppa i en skruvmejsel och trixa lite så du åtminstone kan ratta bilen och kanske flytta den om den nu inte skulle starta med nyckeln efter det där. Du måste ju ändå byta cylindern. Beautiful Münich Woman BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.