AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.597

Byte til yellowstuff på M3 E46 CSL?

Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Tänkte kanske byta til EBC Yellowstuff för bättre effekt på bana och mindre fade. Har CSL-bromsar. Vad tror ni?

Måste jag byta bak ochså? Bromsbelägg bak är 50% ++ medan fram är kass nu.

----------------------------
HARTGE M3 2003 (H30) Länk
Ho
340
Houke
M3 CSL-03
1M-12
530D M-sport LCI
skippa EBC helt, kör på pagid eller Ferrodo betydligt mer för pengarna..

Henrik
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Jag har hört om Pagid, men inte så mycket om det.

Hvem säljer Pagid då? Vilken typ Pagid anbefaler du för street/bana?

- Mindre fade
- Bättre grip
- Mindre støv

Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Skippa EBC green/yellow/redstuff som sagt, har pratat med många som har provat dessa på många olika bilar och ingen är nöjd. Sämre än original lyder allmänna omdömmet. Hör med www.peansweden.se om bromsar.

Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Märkeligt att folk har så olika erfaringer, jag har blivit anbefalat dessa på andra forum, men på nätet såg jag att yellowstuff äter bromsskivor.

Skal kolla ut Pagid.

Be
81
Beaf
E46 M3 CP SMGII -05 (såld)
Jag kör Pagid RS29 . Bettar hur bra som helst men gnisslar mycket och dessutom saknar dom "fjädern" som håller dom på plats så det kan "klonka" lite när man åker över ojämnheter. Men på bana fungerar dom grymt bra.
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Vilken fjäder mener du?

Fe
85
Felixrs2
BMW M3CSL -03 "Underbar"
Ring peansweden, dom har allt du behöver när det gäller material och kunskap på bromsar..=)
Jag har kört med EBC redstuff och det är verkligen inget jag rekomenderar. Dom var inte ett dugg bättre än orginal, ebc-beläggen är för lättare bilar tror jag. Pagid gula, pagid svarta och PFC 01 är andra belägg jag kört med. Jag är mest nöjd med PFC 01 och använder bara dessa nuförtiden, finns på peansweden (som för övrigt är kunnig och trevlig). Pagid gula fungerar också riktigt bra och har längre hållbarhet än dom svarta, dock är det ännu bättre nyp i dom svarta men jag skulle nog rekomendera dom gula pga livsläbgden.
Men PFC 01 sätter jag som förstahandsval utan mina erfarenheter
Be
81
Beaf
E46 M3 CP SMGII -05 (såld)
Med "fjäder" menar jag hållaren i metall som sitter på den sida som inte har kontakt med skivan. Detta gör att belägget inte sitter helt fast och därav hoppar till lite när man kör på ojämn väg eller över farthinder osv.
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Jag tycker som flera andra att du ska ta kontakt med PEAN. Jag åker med PFC skivor och Carbotech XP8 vilket funkar kalas för aktiv gatåka och några banträffar om året. PFC har riktigt fina belägg för den riktiga banräven som garanterat lär göra dig nöjd! De skriker duktigt från mina bromsar vid normala inbromsningar men de lever jag gärna med då jag är sjukt nöjd med dem i övrigt!

Jag hade Carbotech XP8 på min M3 E46 och var ruggigt nöjd!! Dock hade jag inte gnisslet som a_wingard73 vittnar om.. Visst gnisslade det till ibland vid inbromsningar mot rödljus osv. men inget märkvärdigt. Men jag håller med om att det är ett ruggigt bett i dom. Det blev heller inte heller så mycket bromsdamm. Jag körde med CSL-skivor, stålomspunna bromsslangar samt en riktig race-vätska. Helt klockrent för aktiv körning blandat med lite bana! Finns också på PEANSWEDEN.se

mvh
Dennis
Rk
252
Rka
M3 E46 SMG -03
Har kört med gula pagid på min M3:a. Mycket bra bett, men dammar och gnisslar mkt. Ang. fjädern: så borra jag bort niten som håller fjädern från std. beläggen och loppa dit den på pagid beläggen. I mitt tycke "klonkar" det störande mkt. utan fjäder.
Att det gnisslar, tycker jag = RACE...:)

Nu kör jag med Carbotech XP8. Inte samma bett som pagid, men behöver inte heller lika mkt värme för att greppa bra. Gnisslar något mindre och har fjäder på bakbeläggen.
Carbotech har även en värre mod (XP10) som jag inte testat.

Pagid säljs av Mekonmen genom forza.se.

Kör du mkt. på bana, så tycker jag du ska gå på vad ryk 330xi: rek.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.