|
|
|
|---|---|
|
Har en e34 med Centrallås som inte låser automatiskt på bakdörrarna när jag låser. låser bara framdörrarna och bagage luckan. Och när ja vrider till andra läget i dörrlåset så ska det klicka till så att om man slår sönder rutan så ska man inte kunna dra upp dörr knopparna så om man ska komma in måste man krypa in genom rutan för att komma in. även det har slutat klickat. Vad kan detta bero på? någon som har/haft liknande problem? | |
|
Vad har du för årsmodell? Går det att lyfta upp "pinnarna" i något av lägena eller grå det överhuvudtaget inte att låsa upp? Går det inte att låsa upp ens med knapparna så lägger jag min röst på centrallåsmotorerna. Har två E34:or med gamla låsmotorn(de bytte låsmotor på E34:orna -91 tror jag), har nog iaf bytt ut tre motorer än så länge. |
|
|
Det är en 1993a. ja det går att lyffta pinnarna och trycka ner pinnarna. Men igår verka det funka som vanligt igen. då låste den alla dörrar som den ska göra. |
|
|
Har haft problemet att motorn kärvat ihop så på pass att det inte gick att röra den. Det här låter än något annat än vad jag upplevt, i ett annat fall kärvade den så att man hörde att den fick anstränga sig för att låsa men aldrig så att den var stendöd. Problemet på de motorerna är att gummidamasken mellan "delarna" i motorn torkar och tar in vatten. Fick en bes. tvåa på det en gång då det kommit in vatten som frusit, vid ombesiktningen var det plusgrader så då var det inga problem. Vet inte riktigt hur de nyare motorerna är men jag skulle nog prövat att byta motor och se om det blev bra. Ett annat tips är att använda sökfunktionen på forumet, då borde du få några träffar på andra med samma symptom. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.