|
|
|
|---|---|
Edla |
Vill bara veta om någon vet om det finns några yttre synliga skillnader på en 540 sedan mot övriga E39:or sedaner(förutom naturligtvis emblemet där bak), vet att 540 har något större slutrör men är det det enda? "flaming tires" |
Gubbracer |
Grillen har kromade ribbor. |
|
och tydligen ska det finnas någon chrom detalj på båda kofångarna också... C-YA! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bromsskivorna är större, syns ju om fälgarna är "öppna" MVH Hasso |
Gubbracer |
Instegslisterna är helkromade. Men det syns förståss inte på utsidan... |
Tigerr |
Inte för att jag är HELT hundra på detta - Men har för mej att 540 även har lite annorlunda yttermått(?). Typ lite lägre, och nånting med axelavstånd? Glid in på www.bmw.se och kolla där! :) Tigerr |
| 528, 535, 540 har annan spårvid fram och bak i jämnförelse med 520, 523. | |
Gubbracer |
Man får nog ha ganska bra ögonmått om man ska se att det skiljer 5mm hit eller dit.. ;)) |
| Större bromsskivor och andra ok fram. | |
|
Tunn chromad list runt hela bilen... C-YA! |
|
bratten |
Bakre Slutljuddämpare lite kraftigare om jag inte minns fel samt sidolister med krom kant nertill -01 och framåt (de lackade). |
|
Böj er ned och titta på slutburken, 540:an har två mindre burkar medan de övriga har en stor. |
|
|
I går såg jag både en 520 och en 528 med de kromade listerna jag svamlade om. Sorry... (läste det faktiskt i en BMW katalog). Finns det inga E39 540 Blackline? C-YA! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Johansson: Jag har två slutburkar på min 528 däremot så skiljer det på 520-523 vill jag minnas. MVH Hasso |
| Det finns 540 med shadowline, (min är det), det var tillval -96 iallafall | |
|
Tack, Hasso. Då fick jag lära mig något nytt. |
|
| Angående ribborna i "njurarna", så kan man få dem i krom på alla modeller mot en liten extra slant... Kanske ingår de även i något paket. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.