|
|
|
|---|---|
|
hej har fått lite problem med min 328 vi börjar med motor delen. började med att bilen kändes slö och och inte lika pigg och varv villig som innan. har nytt luftfilter.. och nu har jag börjat höra att det tickar/knackar i från motorn... va tror ni ventiler eller vanos? och nu till fram-vagnen efter en lättare dikes körning så har bilen börjat bete sig nervöst på vägen vibrerar i ratten och bilen kan kränga till i bland. detta händer i farter över hundra. | |
|
någon som vet vart jag ska felsöka eller bör jag lämna in bilen? |
|
|
Du kanske ska göra en service, med nya stifft,olja + filter det kan göra så den känns lite piggare, Sen dikes körningen kan juh vara va som helst, så det vågar jag ej speculera i. |
|
|
bilen är servad för kanppt ett år sedan. o bilen körs inte så mycket |
|
| okey då blir det svårare, du kanske har vant dig med draget i din bil så därför den inte känns lika snabb? ;P | |
|
hej igen ne jag tror inte det e mej det e fel på =) problemet är att den går som ett potta skit. och att det tickar i toppen o det har bara blivit mer tydligt. jag vet inte riktigt hur jag ska förklara då jag inte e så kunnig |
|
|
jag gissar på en länkarm som fått lite stryk, så spindelledsglapp. garanterat hjulinställning som blivit fel med. |
|
|
hej tack för svaren jag ska försöka luska mer i det när jag har tid. i dag bytte jag till en annan lmm o bilen kändes som att den gick renare och tomgången svaja inte lika mycket |
|
|
Låter som du har en trasig Lmm iaf, ang dikeskörningen kan det som sagt vara vad som helst. Men jag hade nog börjat med att låta en verkstad kolla igenom om nånting är skadat och om inte, göra en framvagnsinställning. //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
| verkstad? dt ser man lätt själv om man lyfter upp bilen o känner på sakerna. | |
|
som jag sa så bytade jag lmm blev lite bättre men inte 100% |
|
|
hej igen kom hem efter en runda på stan i går o hör att det tickande ljudet från motorn hörs mycket tydligare. och i dag när jag gick ut o starta bilen för o lysa så hörde man tickande tydligt o efter en stund gick det ner o hördes lite svagare svagt. behöver lite hjälp med om hur jag ska felsöka efter problemet eller bör jag lämna in bilen ? |
|
| det tickande ljudet du hör kan mycke väl vara det lilla skönhetsfelet som brukar drabba vanosen, men som inte ska va något skadligt. sätt örat precis över vanoseenheten, gasa upp lite långsamt till 2000 varv. sen släpp gasen försiktigt. det ska höras tydligt att det är irån. brukar kunna känna vibrationer där med om man sätter handen över. | |
|
tack för svaret ska genast ut o testa |
|
|
jag har nu lyssnat o det tickar lite vid vanosen men det man hör mest i i från toppen längst in =/ |
|
|
låter inget kul o bra alls då :( tråkigt kan va en ventiltryckare som sagt upp sig o inte hänger med. |
|
|
va det jag va rädd för. hur svårt e det o fixa det eller bör jag lämna in den ? |
|
| det är bara du själv som vet vad du är kabapel till själv i garaget, ingen annan. men de kan va smart att ha förnuftigt att känna sina gränser, alltid lätt att få isär och plocka bort något..än återställa o sätta dit. m50 motorn är ju ganska mycke mer så "teknisk" än m20 om man säger så. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.