|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Personligen tycker jag att Askens inlägg under de senaste åren inte tillförde särskilt mycket. Långa förvirrade språkliga katastrofer med väldigt lite substans. På hans profil står detta: "Vad är det såsom menar att de såsom sitter i fånganstalter icke haver något att tillföra samhällsutvecklingen? Tvärtom... Om någon ser till att anställa den person såsom kommer ut så vips är en förändring på gång. Det här landet är världens bästa:)" Förutom att det är ett bra exempel på "speciellt" språk (tänk tioåring med ordbok) så kan man inte låta bli att undra om Asken är gäst hos staten ... ;) |
|
|
Saknar Askens inlägg, han är stabil. Alltid trevligt med någon som tillför en annan syn på saken. De olika åsikterna/kunskaperna/erfarenheterna är det som håller ett forum levande. Gärna i kombination med respekt och artighet..:) |
|
| Jag ställde samma fråga tidigare och undrade var herr Ask tagit vägen men frågan togs bort direkt från forumet. | |
|
Det är dags för avfettning av vinterns vägsalt. Askens tips var ju rapsolja men kanske det blir lite väl kletigt? Jobbigt att tvätta bort? Sitter istället och funderar på YES diskmedel hmmmm..... löser ju fett och skit riktigt bra.. borde ju försvinna riktigt lätt med varmvatten.. Kanske inte så dum ide? Svekke |
|
|
Inte diskmedel på billacken, det är om jag minns rätt, ett stort fy fy på billacken. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Nu handlar inte den här tråden om biltvätt, respektera det! |
|
|
Lite livstecken går ibland att få genom; www.helrätt.se www.kärleksfullhet.se www.intelligentreklam.se www.intelligentpoesi.se Att kritisera det man inte förstår är ett allmänt vedertaget sätt att förfara, att gå en nivå djupare för att analysera det många tar för givet borde mötas med större respekt. Att hela världen inte kretsar runt bilar och hästkrafter, tokiga kärringar, katter på biltak och lackproblem har nog herr Asken försökt att förmedla här på AP men mötts av stor skepsis just för sättet att uttrycka sin tanke. Helt klart är detta kanske inte riktigt rätt forum för djuplodande omvärldsanalys vilket herrn nog har accepterat och tagit sina tankar annorstädes. Lev gott och må väl herr Asken vart du än är. The way we see the problem is the problem. |
|
| näee ingen biltvätt.. men ett tips Svekke bara, lysfotogen är skitbra att lösa salt, asfalt osv på en lack! prova sen är du fast. | |
|
Personligen fattade jag ingenting av Askens inlägg. Oftast brukade jag bara bläddra förbi det han skrev. Så jag kommer nog inte sakna honom, även fast han kanske är kunnig på sin sak. Även personer som skriver inlägg utan punkt- och kommatecken, dom bläddrar jag också förbi.. /Jonas |
|
| ja men kan ingen säga varför hans profilgubbe fått ett rött kryss...vad innebär det? | |
kilroy |
Fram till slutet på 2008 läste jag oftast Askens inlägg med behållning. Därefter förvandlades dom till mer eller mindre oläsliga alster. Dels blev dom fulla med kvasifilosofi och dels skrevs dom på sk "gammelsvenska"...en teknik som tyvärr Asken inte fullt ut behärskade. Asken uppträdde alltid respektfullt mot andra medlemmar och det är alltid tråkigt när gamla medlemmar droppar av. Asken har kanske helt enkelt ledsnat. Hans kryss betyder väl att mailadressen inte längre fungerar...fast med APs regelverk vet man ju aldrig riktigt säkert. Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
Jag träffade Herr Asken på en BMW träff i höstas. Mycket trevlig,bjöd på sig själv och visade gärna sin bil(den ena av de båda 850 han har). Hade bra meningsutbyte. Saknar hans inlägg en smula. Mvh Jonas B. |
|
|
Om Asken har blivit portad på forumet pga hans lite udda inlägg så undrar jag vart detta forum är på väg! Vi har ju då och då råkat ut för vid lite fyrkantiga och inskränkta modereringar med får väl hoppas att de är "olycksfall i arbetet". Det är ju trots allt vi som representerar "substansen i bolaget". |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
sken har lämnat ett meddelande till oss alla på " Länk "...självklart på "Askiska" Mvh Patrik |
| Vad trevligt då har han nog hälsan i behåll :) | |
|
steaman>>Ända sedan den populära tråden "är begagnatmarknaden manipulerad?" blev bryskt och totalt raderat istället för modererad har jag tappat tron på hur detta forum modereras. Länk Hoppas inte dylikt "humörnyck" har "drabbat" Asken iform av baning. Bimmern: Länk |
|
|
Jag får inte www.helrätt.se att fungera. Fler som har samma problem? ___ //Ulf |
|
|
Man ser inget annat idag än :-)! M3 E30Länk |
|
|
helrätt fungerade igår men inte idag. Även jag saknar Asken...definitivt en profil mindre på AP. |
|
|
Jag är en av de som var öppet kritisk och irriterad på Askens språkbruk den senaste tiden, förstod inte varför man skulle tala "låtsas-fornsvenska"...? (Självklart fick även jag "ta lite skit" för att jag uttryckte dessa åsikter :) ) Men vill även lägga till att jag inte förstår varför Asken gled över till detta, efter att - i åratal - skrivit normalt sas...skumt, är det samma person ens? Alt om något livsomvälvande hänt, som påverkat hans personlighet markant, men det har ju inte jag med att göra egentligen. Dock hade jag mejlkontakt med honom i ett bilrelaterat ärende för flera år sedan; och han var mkt trevlig & hjälpsam! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.