AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
6.114

Vart har den flitiga forumanvädaren Asken tagit vägen?

Sida 1 av 3
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Har funderat vart Asken tog vägen.Har sett att han är överstryken och då tänkte jag att han kanske har bytt e-post så det berodde på det?Eller har jag missat något här?
16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Verkar som han blivit bannad. Jag vet inte de exakta anledningarna men det sista året ägnade han åt att skriva långa inlägg som i de flesta fall hade absolut 0 med tråden att göra. Han var bra de första åren men på sista tiden var han mer av ett störningsmoment, det gick knappt att läsa de förvirrade, extremt långrandiga, texterna.

2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Ok, Det var mycket ctek och bilsteinmotorskölj på slutet så det kanske blev för mycket av det goda.
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Tråkigt om det är så att han blivit bannad.

Nog för att han hade lite "egna" inlägg och idéer ibland. Men jag uppfattade det aldrig som direkt störande.

Trevlig filur, och i sanning en forumprofil

Nu vet jag ju inte alla omständigheter till att han ska vara bannad, om han nu är det alltså. Men handlar det bara om att han skrivit lite "egna" inlägg så känns det som en väldigt hård dom. Han gjorde ju trots allt aldrig en fluga förnär.

Jag önskar gärna Asken tillbaka.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Jag tror Asken fick jobb som Svenska Akademiens ständiga sekreterare och inte har tid med Autopower.
Nä, men skämt och sido, jag saknar hans underfundiga och långa inlägg, i regel med en del vett. En del användare störde sig som attans på detta, kanske tröttnade han, eller prioriterar annat istället.
Visa användare
319
thomash
BMW 535xdAMT -16

Alfa Romeo 156 GTA SW -03
Jag håller helt och fullt med Tony om att Askens frånvaro skapar små, men icke desto mindre, abstinensbesvär. /Thomas
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Hans profil finns ju kvar Länk så då är han väl knappast bannad.
Det finnsju en del andra "störningsmoment" här men Asken tycker jag inte är en av dessa användare :-)

______

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jag tyckte han var en färgklick på forumet. Har också funderat över var han tog vägen. Ingen som känner honom som kan berätta?
16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Uttrycket "bannad" som jag nämnde är alltså att han är kryssad. Mer än så vet jag inte.

Jag är en av de som absolut inte saknar honom dock. Det var rent fyllepladder mot slutet.

Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Andreas.

Man får såklart ha en åsikt, men personligen så anser jag att så länge inte vederbörande har gjort något avsiktligt riktigt fult och otrevligt mot andra personer, så bör man vara försiktigt med att "basunera" ut åsikter om andra som kan uppfattas vara både kränkande och stötande.

Jag tror inte du skulle uppskatta att andra som inte riktigt hade dig som favvoskribent skulle vräka ut att du skrev som en knarkare eller sinnesslö, bara som ett rent exempel.

Asken har vad jag vet aldrig varit otrevlig mot någon, så varför ska vi, eller du, var otrevlig mot Asken Gillar du inte vad han han skriver eller hur han skriver, fine, strunta att läsa det.

I all välmening, åt alla håll.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Han kanske ägnar sig mera åt målning i stället han målade ju tavlor.
Tror inte att det röda krysset betyder mer än att den registrerade e-postadressen inte är giltig längre - inte "bannad" alltså.

Asken var en trevlig och hjälpsam skribent på forumet - inte utan att jag undrar var han tagit vägen?

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

"gamle" Asken var en kul, mkt kunnig och bra filur, vad som hände med honom på slutet vet jag inte, men min teori är att han på något sätt ville "straffa" bort sig från forumet. Hoppas han har det bra, och i vart fall roligare just nu än vad jag har som sitter och författar ett tämligen meningslöst inlägg på ett bilforum.

Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
jag är en av de lyckliga som både träffat, diskuterat med han på riktigt och åkt i hans kära 850. han är verkligen en speciell man, ett original kan man säga! och det märks ju bara när han skriver och yttrar sig i på ett forum. tips är att aldrig ge sig in i en diskussion med honom för han har alltid massa att fylla på med o ger sig aldrig. men däremot tvivlar jag på att han skulle gå o snacka dyngaom någon eller någons ägodel , eller på nåt vis krängt eller skrivit sånna absurda inlägg att han skulle blivit bannad.
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Asken lät meddela att Autopower klarar sig utan honom.....men det gör ju inte vi andra medlemmar!!!!
Vet inte varför exakt,men han fick mycket kritik för vissa av sina inlägg i slutet......och som den "konstnär" han är,bör han klara av den typen av behandling.

Kom tillbaka nu din bamsebjörn!!

Mvh Patrik

Har omega olivolje folkhemsromantikern blitt putt, nah det är ju vår i luften...

Kul med orginalla människor, det förgyller tillvaron.
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Hoppas att han kommer tillbaka.
Men då har han hälsan i behåll då och det är väl det viktigaste.
St
287
Stålmannen
323Ci e46 -99
A4 2.0 TFSI -07
Har också funderat på var han tog vägen. Saknar att läsa hans inlägg. Visst var ju en del lite speciella, men dom var ändå mycket vettiga. Har träffat honom några gånger och måste säga att han är en riktigt trevlig lirare.

Mvh
//Peter

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Tycker också det finns utrymme får originella personer. Läste ofta hans inlägg.

//Stefan
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Förr skrev Asken alltid kunniga, läsvärda och trevliga inlägg, men de senare åren verkade det spåra ur, och jag får hålla med Andreas om att det senaste mest liknande fylledravel. Väldigt tråkigt tycker jag.

Länk i denna tråd skriver väldigt många och irriteras av språket i hans inlägg och undviker dem pga det, men nu verkar han vara istället vara saknad, vilken omvändning?

BMW CS #5139
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Man får hoppas att det inte hänt något? :/

Förhoppningsvis har han "bara" råkat ut för något elspöke i V12:an
som han försöker komma till rätta med, och det kan ju uppta ganska lång tid. :) Han körde väl V12 850 har jag för mig??

Bara att våga välja en sådan begagnad bil, tyder på en speciell personlighet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.