|
|
|
|---|---|
| Får inte start stopp funktionen att funka.I dag var det 15 grader varmt och bilen var varmkörd och ingen ac på.Då borde den väll stanna när man lägger ur växeln och släpper upp kopplingen?Vad har jag missat? | |
|
Hej, Nu skjuter jag lite från höften, men jag tror inte att sexorna har start and stop-funktionen. Eller har jag missat något? Jag kör ju automat så jag är körd ändå, men jag hade fått för mig att start and stop bara finns på fyrorna. Mvh Wiberg |
|
|
Äh, klipper in en källa också. Fick googla. :) "The Auto Start Stop function automatically switches off the engine when the car is at a standstill and in neutral, then restarts it as soon as the driver presses the clutch pedal again. Fitted for example to all BMW 1 and 3 Series models with a four-cylinder engine and manual transmission, the Auto Start Stop function helps reduce both fuel consumption and emissions." Källa: Länk |
|
| Jaha är det så enkelt?Trodde självklart att den hade den funktionen.Skulle haft en 318 istället då :) | |
|
2002tii: Du har start-och-stop "Classic" utförande. Om du smyger upp fingret och stänger av bilen lite obemärkt vid rödljuset tror grannen du har årets modell;) /Mats |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.