AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
951

Reg.skyltkåpa fram till E46 "USA-storlek"

el
15
elgusano
M3 Cabriolet -02
Jag har flyttat mina personliga skyltar från min Chevrolet till M3:an och kommer att använda mig av den lilla skylten fram, s.k. "USA-storlek" istället för den där gigantiska framskylten som de flesta i Europa använder.
(Polisen har gnällt till Transportstyrelsen att de är svåra att se, därför får man ingen liten skylt såvida man inte har vissa USA-fordon).

Min fråga är dock om någon vet om jag kan köpa kåpanhos BMW i Sverige eller om jag måste beställa från USA.

Se bild på en USA-imp M3 som har den lilla skyltkåpan som är fastskruvad i kofångaren fram:

Länk

Mvh Mats

Antar att det är nummer 20 på denna länk som du efterfrågar?
Länk

Det är väl bara att ta art. nr. och åka till din närmaste BMW ÅF och fråga om de saluför den.
Men jag tror att om det står i dina regbevis:
"Skyltformat fram: ENRADIG" eller "Skyltformat fram: EU-ENRADIG" kommer du nog få nedslag på besiktningen och eventuellt böter om polisen stannar dig. Såvitt jag vet är det bara okej med en sådan skylt om bilen inte kunna ha en vanlig enradig skylt när den registrerats i Sverige.
Detta registreras varje gång bilen besiktigas också, bara så du är medveten om det.
el
15
elgusano
M3 Cabriolet -02
Japp, jag vet, får spela dum om jag hamnar i en flygande besiktning.

Kanske t.o.m. ha skylthållare och stor skylt i bagageutrymmet så att man kan skruva på den på plats. Fast jag skulle nog gärna pröva en sådan sak i Tingsrätten...skulle inte skriva på!

Skylten är ju original och tillverkad av Transportstyrelsen. Blir intressant om jag åker dit. Känns inte som om Trafikpolisen har speciellt mycket tid att kolla skyltar utan det är ju bara om man åker in i en flygande besiktning som det eventuellt kan bli problem (Hänt mig en gång på 20 år).

Hade lilla skylten på min förra Porsche och besiktigade den med lilla skylten, inga problem trots att det stod EU SKYLT ENRADIG på reg beviset. Tror att man i värsta fall kan få en "2:a", det vet jag att man får om man besiktigar utan skylt.

OK, ska kolla med BMW i Sverige först för det är f-n så mycket snyggare med lilla skylten fram :-)

el
15
elgusano
M3 Cabriolet -02
Ja tack Chris87!

Precis, del nr 20. Jag printar och tar med till BMW i Solna.

På vilken websida finns alla delar till bilen, alltså precis som i din länk?
Behöver bl.a. ett skyddsglas till ena regskyltlampan och sedan kåpor över hålen där hardtopen fästs bak.

Mvh Mats

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.