|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 328 E36 som jag jobbar med för att få lite mer körvänlig. En grej som jag har problem med är att ratten är för långt ifrån mig. Ska jag ha ratten på bra "åka-fort-avstånd" så måste jag dels vika upp ryggstödet lite för upprätt samtidigt som jag måste dra fram stolen så jag sitter i "fosterställning". Jag är 190cm lång för övrigt så benen behöver lite utrymme. Har en E39 där jag sitter hyffsat bra om jag justerar ratten så långt bak som möjligt. Skulle vilja ha ratten på samma vis i min E36:a. Det vore bra om det gick att behålla airbagen också. Någon som har löst det hela på något ekonomiskt försvarbart sätt? Eller måste jag köpa eftermarknadsratt med förlängt nav? Har tillgång till kunnigt folk med bra maskinpark ifall det hjälper. | |
|
Har du inte juserbar ratt i E36 går det att bygga om till det. Får nog bli begagnade delar och att du gör jobbet själv då det blir dyrt annars. Skall du köra bana är det det såklart trevligt med en mer greppvänlig mockaratt och då så klart med ett brett nav så kommer den nära dig. Johan S Ordf.BMWC CS Sektion SYD Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Jag har två BMW 328 -96 och båda har justerbar ratt upp/ner men inte i längsled vilket min E39 har. Har kolla tlite på mockaratt. Det blir en slant samt att jag blir utan airbag vilken kan vara bra att ha kvar. Hur bygger jag om till justerbar ratt själv? Någon som gjort en sån operation? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.