AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.045

335 ofta utan Xenon ?

85
379
8500rpm
2021 M340 G31
2020 Volvo V60
Hej,

Jagar frenetiskt en beggad 335:a :) går inte så bra...

Har träffat på många som är "nästan Ok" utrustade, men Xenon fattas.

Vad är det, köper man bil för 500tkr och snålar på Xenon ? Är det något dåliga paketkominationer som BMW har som lett till detta fenomen ?

Folk väljer comfort, msport, och då följer inte xenon med, eller så väljs comfort + massa"invidual" saker.

Hmm, vad tror ni, försämrar det bilens andrahandsvärde betydligt ?

Hur är icke xenon ljusbilden jämfört med en med ?

mvh Markus
Ärligt talat så är xenon det jag personligen bryr mig minst om. Det var coolt när det var nytt, har haft två bilar med xenon och skulle utan problem kunna äga en bila utan.

Vorsprung durch freude am fahren
Gemini__
Kan bara se till mig själv. Jag skulle bara kika på bilar med xenon, de övriga skulle inte vara av intresse.
Njuren
Prestandabil utan xenon är som penis utan tillhörande pung!

Nä skämtåsido, men xenon är brukar vara ett kännetecken på "nyskapande" teknik och kanske lite mode, även om xenon är en gammal uppfinning.
Skulle själv nog aldrig köpa en nyare/ny BMW utan xenon.

Mvh!

"the things you own end up owning you"
Gemini__
Hoppas du hittar vad du söker. Några objekt som du är särskilt intresserad av? Länk?
85
379
8500rpm
2021 M340 G31
2020 Volvo V60
Ok, jaa, jag har aldrig igentligen brytt mig om xenon, men läst mig till vad flera av er också säger "skulle aldrig köpa utan",och om det är relativt vanligt, som det verkar vara, så vill jag inte om 2-3år försöka sälja en 335:a utan xenon.

Njaa...har tittat på fler objekt. I korthet kan jag säga att allt är intressant som inte är Cab, eller har träpanel osv ;) Prioriterar sport över "lyx".
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Det är lätt att påverkas av detta forum vad gäller saker man bara måste ha om bilen inte ska bli omöjlig att sälja. Själv har jag hamnat i måste-bara-ha-schiiin-träsket. Man blir skadad av att var här för mycket :-)
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag körde en E91 utan xenon i vintermörkret och skillnaden var stor jämfört med min E90 med xenon. Det är ingen tvekan om att Xenon-strålkastarna ger betydligt bättre ljus. Om det alltid vore dagsljus skulle jag inte heller bry mig om xenon, men tyvärr så är skillnaden stor under vinternätterna.

Om det är en E90 du söker kan jag tillägga att det är mycket enkelt att byta dekorpanelerna.
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
En E90 utan Xenon är, för mig i alla fall, totalt utesluten. Glödlampor hör till förra århundradet.

Anledningen är nog som du säger, de ingår inte i något paket utan "glöms" nog bort. Till BMW är Xenon också väldigt billigt vilket gör det ännu värre när det saknas. Till Audi och VW kostar det ofta långt över 10.000kr.

Kollade nu i min pärm jag har Xenon kod:522. Jag blev lite rädd där.
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Sevak! det lättaste är att ställa sig framför bilen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-J
167
-Jonas-
320d XD F31 -15
Hehe ja vafan du ser väl om du har xenon eller inte :D
Har inte ens kollat har haft bilen 1 vecka trodde fan alla 335or hade xenon hur kan man ha ett utgångpris på ca 430 000 och så ingår inte xenon. Tog för givet att jag hade xenon. Snålt av de att ej ha de som standard.
cr
3.939
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Det är ännu snålare att inte ha klimatanläggning som standard i en bil för 439000:-. Så är det med BMW och tyska bilar i allmänhet.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
skillnaden i ljus på en bil med och en utan gör att jag aldrig mer kommer äga en utan.
Mkt märkligt att sådant inte är std.
-J
167
-Jonas-
320d XD F31 -15
Biltillverkarna vill klämma ut mer pengar av kunderna där det finns att hämta, för inte allt för många år sen var ju inte ens airbag standard hos vissa biltillverkare!
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Och jag som sitter och drömmer om en 335 touring med x-drive, manuell, sportstolar och just xenon den dagen jag ska byta. Känns som att jag kommer få svårt att hitta drömbilen :)
E92 har Xenon som standard.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.