|
|
|
|---|---|
| Är det nån som har eller vet om nån så vore jag väldigt tacksam, körde sönder toppen idag på min 523. Hoppades att det skulle räcka med packningen men icke. BMW vill ha 16000 kr för en tom topp och lika mycket för jobbet ,inte så man jublar precis. Tipps välkommna! | |
|
Gå in och kola på www.bildelsbasen.se där har dom säkert en topp till din 523.. Mvh// Andreas |
|
| Har kollat där ,end motorer för 25000 kr ex moms. | |
|
Undrar bara hur du har lyckats, eller är det normalt? Det är ju en relativt ny bil... /Manray/ |
|
| Inte så svårt, den kokade ett par ggr utan som helst anledning. Har bytt thermostat och allt men detta hjälpte inte och nu har man olja i vattnet. | |
|
Kola på den här sidan då! www.vege.se Mvh// Andreas |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
I vilken ände på landet bor du??? Jobbet går att få gjort för halva pengen ca. MVH Hasso |
| Hur är det möjligt att köra sönder topplocket på en 523a???? är det tyskinport med 74000mil på mätaren eller en allmänt misshandlad vagn??? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
FF:allt är möjligt när det går varmt och kokar, jag har tyvärr sett ett fall av detta .en 528 där toppen spruckit i en avgaskanal pga rejäl kokning, sprängdkylare ,slangar, pga topppackningen gett sig så kompression gått ut i kylsystemet. Ägaren hade nog kört för länge, samt trott att det var kylaren som var boven i dramat,bilen kom bogserande in på verkstad med ny kylare monterad. Toppen planades och och motorn sattes ihop, det visade sej tyvärr att det fanns en dold spricka i en avgaskanal.Man har kunnat skicka toppen på provtryckning men kostnade för det blir den samma som att montera på toppen och prova "live" resultatet blir ju det samma,en ny topp måste införskaffas ca 15000 kr hos bmw för en tomt topplock. Den bil har en mätarställning på 16.000 mil, och ser absolut inte välskött ut. MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.