|
|
|
|---|---|
| Innan faceliften 88 så passar det bäst med 60/60 sänkning eller vad ska jag ha`? Vad ser bäst ut? | |
| Gå in här Länk och kolla på lite bilder så kommer du få en uppfattning vad som passar din smak bäst. | |
| Man brukar ju sänka 60/40... | |
| Vad jag sett så brukar man sänka 60/40 ja, Men.. på tidiga e30 så tycker många att 60/60 är att föredra i och med att det är innan faceliften. Att dom kan se höga ut med 40 bak. Så jag vet inte riktigt hur det blir... | |
|
Vad jag såg på min hade det hela mer med hjulen att göra. Fyller de hjulhusen blir det större skillnad än mellan 60 eller 40mm säkning där bak. Personligen var jag tvungen att höja från 40 till standard och ser knapt nån skillnad så kanske 60 är bäst som du säger. Kanske om du kan få tag på beg sänkfjädrar riktigt billigt så kan du testa båda? |
|
| 60/60 är i mitt tycke att föredra på e30 innan -88 iaf. Hade det på min 323 -85a, snyggt! | |
|
Jag tycker i så fall 60/40. E30 ser kaxiga ut när de är lite lägre fram än bak, har så på min (ingen aning om det är 60/40, det får ni fråga min kille om) men jag gillar stuket. Ser inte alls ut som stuket en Volvo 740 får med husvagnsfjädrar. |
|
| Lundqvist. Haf du ngn bild på Din 85á så man ser sänkningen irl. | |
|
Min 320ik är nog sänkt mer än 60*60(!) fjäderbenen är avkapade fram (för förbättrad väghållning) och de sitter kapade sänkfjädrar runt om. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.