|
|
|
|---|---|
|
Har länge velat haft en M3 E36 för jag gillar verkligen e36 helt enkelt. Men mitt stora dilemma nu är om jag ska köpa en 3.0 eller 3.2 Som ni kanske redan förstår komme det att svängas med bilen.. o fördmoligen uppgraderas i väghållnings väg var efter som. Det skiljer i pris men frågan är vad man ska ha? Ska man snåla o köpa en 3.0a o unna sig annan lyx i livet? duger 3.0an chassi mässigt o framförallt motormässigt med "bara" sin 286hk? Eller är det värt dom 20-30k extra för 3.2 och få 321hk iställe? Vilken bil anser du vara bästa köpet? Om jag skulle köpa 3.2 skulle de va toppen av min budget. Medans om jag köper 3.0 skulle ja ha en bra slant över o unna mig annat i livet.. Men vad är mer roligt i livet än just bilar? Jag känner redan nu att 286hk och 321hk är alldels för lite för mig då jag kört bra mycket kraftigare o snabbare bilar (rakt fram) senaste tiden. Därför undrar jag om inte rent pulver mässigt 3.2an kommer göra mig gladas då jag gillar adrenalin men vet redan att en "slö" m3 inte kommer ge mig den adrenalin knuffen org. Men jag köper inte en m3 för att köra snabbt utan för att svänga med. Så ja.. många funderingar men vad ska jag? vilken är värd pengarna? o vad skiljer dom åt? Tacksam för åsikter och svar | |
|
jag hade en 3,0 och det dög då gott till mig.om det ska svängas så tror jag inte det spelar så stor roll men priset skiljer ju inte så väldans så... fundera mer på vilken låda du vill ha istället.5,6 eller smg. |
|
|
Tycker mig ha läst att 3.0:an upplevs "aggresivare" och 3.2 lite mera lugn i karaktären. En kompis till mig gick från turbokonv. 325 E30 till M3 3.0 E36 - för honom har det slutat med en bil stående på pallbockar en hel vinter för montering av extra ljuddämpare... |
|
|
Tror inte du kommer att bli nöjd med mindre än 3.2 med tanke på dina behov. Pain is temporary - Pride is forever |
|
|
Dom säger ju även att många 3.2 bilar inte har sina 321hk? Leta på dig en fin M3 e36 först å är de en 3.2 eller 3.0 så är de så. Redan för 6år sen jag köpte min fanns de tok mycket vrak ut! ja då fick du rost å sånt på köpet! |
|
|
En 3.2 gör väl 0-200 på ca 19 sek medans en 3.0 gör det på ca 20 sek. Det skiljer alltså ungefär 1 sekund mellan bilarna. Men som vanligt bör skicket på bilen avgöra, inte motorvolymen. /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.