AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.036

Glasruteöppning baklucka e39 touring?

m3
324
m3jonas
M3-87 Turbo
325ix -89
330xd touring -02
Har sett att det verkar vara fler än jag som har problem med att öppningen till galsdelen av bakluckan inte funkar, dvs att man trycker in knappen men att det inte händer nånting. Har sett att det snackats om dels en switch och dels kabelbrott. Hur kommer man åt switchen om luckan är stängd och finns det något sätt att öppna glasrutan om switchen är paj?

m3
324
m3jonas
M3-87 Turbo
325ix -89
330xd touring -02
Ingen som vet?
an
57
andreas1979
528iA Touring -99
Det går att öppna glasluckan om du tar bort panelen inifrån bagageluckan och drar i öppningsmekaniken... Det kan vara microswitchen som är paj, det hände mig och det har hänt många andra då den är ganska känslig för fukt! Delarna i sig är inte dyra men det är jävligt omständigt att byta ut dem då det brukar ha ärjat fast så man inte får loss skiten! Lösningen för mig var att ta en mycket tunn borr och borra sönder brytaren! Varning för att göra detta då hela bakrutan kan gå sönder om du inte är MYCKET försiktig! När man väl borrat bort är det sen en enkel operation att sätta dit det nya och allt fungerar igen!

Har även läst om en del här där en kabel gått av... kan vara värt att kolla först!
m3
324
m3jonas
M3-87 Turbo
325ix -89
330xd touring -02
Nu har jag iaf fått upp luckan. Återstår bara att konstatera om det är switchen eller något annat som pajjat. Kan man mäta switchen på något enkelt sätt? Jag testade att ohm mäta motståndet i kablarna till switchen men det var oändligt motstånd oavsett om man hade knappen intrycket eller inte. Kan man mäta så eller blir det helt galet?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.