|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
|
Zeerb>> Jag ær på! Kør tidigt på fredagen så att man får bra parkering. Det enda som skulle sætta kæppar i hjulen (på Alpinan) ær vædret. Spøregnar det så kør jag med Opel. =) Vi kan ju høras på onsdag, kommer hem då. 0708585595 Mvh M |
|
|
OK !!! Spöregnar det så kan vi sammåka i din opel o dela på soppan. Jag ringer. Hejs |
|
| Gøtta! ;-) | |
|
M_Erneland: Enligt den här länken och enligt en person hängde det sladdar under instrument lådan men det var kanske en annan bil som det pratades om. Länk |
|
|
Starre>> Aha, det dära var mer än jag visste. Inga sladdar som hänger nu iaf ;-). Alla ägare sedan 2000 är vänner till mig. Bilen är inget måndagsexemplar, tro mig. Ser ut att bli fint väder på fredag så det ser ut att glida Alpina till Elmia! =). Sista chansen på bilen. Efter helgen så kommer alla annonser vara borta. Punkt! |
|
|
M_Erneland: Så det vara samma bil? |
|
|
Starre>> Kollade tråden. Johan ägde bilen från 2000-2008. Patrik från 2008-2009. Nu äger jag den. Det är samma bil. Jag tror att de som letar efter en sådan här bil inte riktigt har förstått hur fin denna egentligen är. Hur som helst, på måndag är annonsen/annonserna borta. Då fortsätter renoveringen. En intressent ska titta på den under Elmia dock... |
|
| Hoppas han hoppar av. Förr eller senare ska den bli min. :) | |
|
Lus>> Snackade med Finnland häromdagen. Världen är bra fan liten när allt kommer omkring. Mvh M |
|
| Inte bara världen, även Finnlands är jävligt liten! :D | |
|
...för att inte säga minimal.. Alfa.. bah ;-) ;-) ;-) *hehe* Blir det Elmia för dig med? |
|
| Ja, kommer en runda på lördag eftermiddag. Förhoppningsvis med nya hjul på gubbräsern, som kompensation för att jag inte har en B7 :) | |
| Vaffan, blir man baktalad på forum med tysktema och erotiska undertoner? ;) | |
|
M_Erneland: Nu hittade jag info om den gamla annonsen som låg på mobile/blocket slutet av 2007 och början av 2008. |
|
|
Starre>> Trevligt, stod det något matnyttigt? Zeerb>> Tack för kaffet! Trevlig miniträff. Väl mött imorgon! Mvh Michael |
|
|
Så var Elmia avklarat. Fanns en hel del intressanta partier men också en hel del tråkiga. Det fanns något för alla. Att köra från Lödde kl 06:00 var en bra idé och det fanns tid att stanna längs vägen. En intressent från Holland har hört av sig. Verkar vara stor intresse för klassiska bilar där. På tisdag åker antagligen annonsen bort och B7:an behålls ;-) Tack för ett trevligt samtal Ando och Henrik! Kul att se en annan B7:a dessutom. Mvh Michael |
|
|
M_Erneland: Behåll bilen så den stannar i Norden det finns så pass få b7 kvar i sverige i bra skick. |
|
|
M Erneland Tack för en härlig åktur till Elmia. Synd bara att jag inte kunde hitta ett batteri till min 2002 turbo så vi kunde samköra, men samtidigt så hade jag nog missat tillfället att åka i en fin B7 Turbo och känna kraften. Vill bara säga härlig bil, fint skick och en massa kraft säkerligen mer än dom där 300 original "enligt min mening" men inget expertutalande. Hängande sladdar såg jag inte ett spår av !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! eller andra kånstigheter. Min 02turbo är nu till salu och målet är en fin e12 b7, e28 b7 eller en e34 b10 turbo som tydligen finns till salu. Elmia va OK en massa coola bilar "BMW" och en massa annat ???? Maten sög duktigt men den tråden tar jag upp i ett mat forum !!!!!! Leilas met eller dyl. Hejs |
|
|
Zeerb>> Dito! Det var en riktigt trevlig tur och mer lär det bli! Ser ut som om bilen blir kvar och efter Starres påpekande så har jag väl bestämt mig för att behålla henne. Nu vet jag att det är en bil i riktigt bra skick men det visste jag redan då jag köpte den. Bilen kommer inte att lackas om och endast smådetaljer skall ses över. Trevligt att se en B7:a till på Elmia. Är det fler på forumet som har B7 E28 så får de gärna kontakta mig. Att utbyta erfarenheter är alltid bra. ;-) |
|
|
Zeerb: De sladdar som jag skriv hängde vid annons tillfället och tydligen inte nu. M_Ernland: Vilken färg var det på den andra B7:an silver? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.