|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
Ando>> Jo det stämmer, alldeles korrekt. Jag har försökt att hitta information om varför den turbon satt där och enl. ägaren innan den tidigare ägaren så var det ett hopkok av två olika turbosar där avgashuset skulle vara större. Kammen är precis som Ando skriver, av original gradantal. Vet inte om man vågar sätta i en Z55-kam i denna motorn? Blir nog att behålla henne ändå ;-). Kommer till Elimia om vädret tillåter. Finns det någon entusiastparkering där? Mvh Michael |
|
| 284- 300 graders kam är rejäla saker. frågan är om de går besikta då med dagens avgaskrav? avgasvärdena lär bli lite roliga. men tomgången måste ju bli otroligt då! | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Klart en Z55 kam(rör-olsson kam) skulle sitta bra i denna. Är ju framtagen för dessa motorer. Ska själv skaffa en till min 745 motor. =) Mvh Patrik |
|
Två flaskor K-sprit och en snus sen är det problemet löst ;-) 284 grader får räcka om man nu ska göra något åt den biten. Dock bör nämnas att effekten jag har i Alpinan idag räcker gott åt mig! Må vädergudarna vara oss nådiga på långfredagen. Helt avgörande om man ska glida Alpina eller Opel (tragiskt att välja mellan dessa märken ;-)). |
|
| någon som vet vart man kan få tag på 24 ventilstopp som passar till m30? för en m5 3.6 passar inte rakt på va? | |
|
En "rör olsson kam" slank ner i samband med helrenovering av toppen nu under vintern :) Nu var den tidigare originalkammen på 280 grader så skillnaden blir inte så stor ändå. Aquilla. Avgasvärdena på bilar utan kat är ganska väl tilltagna så det är ingen fara :) Tomgången är också ok samma som original (950 v/m) Hälsningar Ando Gunnarsson Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Michael . Då måste du komma och hälsa på i Alpina CS monter så får vi snacka lite Alpina , vi har dessutom en B7E28 i montern :) Hälsningar Ando Gunnarsson Alpina Club Schweden Länk |
|
|
A.G joo.. men blir inte tomgången otroligt rå nu? eller hur jag ska förklara. med rejäla kammar brukar tomgången kunna låta lite oroligt och grovt eftersom nockarna på kammen ligger tätare varandra och motorn får "andas" mindre på tomgångsvarv. |
|
|
Den var så tidigare också så det blev ingen märkbar skillnad , låter lika mycket "fiskebåt" nu som innan :D Hälsningar Ando Gunnarsson Alpina Club Schweden Länk |
|
| de finns inget finare ljud än 12 ventilare med "krasslig och förkyld" tomgång :) | |
|
Ja, det dära fiskebåtsljudet är så missledande. Det låter så snällt och oskyldigt.... men ack vad man bedrar sig! ;-) Väl mött Ando. Om jag inte får förhinder så skall jag plöja några mil till Jönköping, det är det säkert värt. Sitter på en buss och beställer laddtrycksstyrning till min andra "Alpina" ;-) Mvh M |
|
|
Snart är det dags för uppstart: [IMG]Länk [IMG]Länk |
|
| Argh.. fungerade inte med bilder. | |
|
LUS Vill du sälja din 545 för 180 000:- hör av dig till mig om mer info. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Länk Såå!? Mvh Patrik |
|
Länk För den som missat detta! Nu är priset på Alpinan 1 mille ;-). Riktigt coolt med en gammal Batmobil. |
|
| Absolutjohan: du missuppfattar mig. Jag säljer den inte för 180k, jag byter den mot en B7 med begärt pris 180. Jag går inte en spänn under 230 på den, vill inte sälja den. | |
|
Tack för hjälpen ;-) Länk Såg inte att [IMG] stod med sorry ;-) |
|
| 1 mille! men den såg nästan helt ny ut! men rune tobiassons batmobile CSL är de fetaste jag sett. med den 3,5 liters m30n med 24 ventilstopp, öppna trattar..som levererar 430 hk!!! utan turbo! | |
|
Hej Laddar nu batteriet på min 2002 turbo och går i tankarna att kanske köra till Elmia med den, maila om du kör med din B7a så kan vi kanske sammköra med 2 UR turbosar ???? MvH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.