|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
Satan i gatan va'läcker. :) Men i annosnes står att bilen är från 1984, men enkligt länken så kom den här Alpinan först 1987. Har jag läst för fort eller? Beautiful Münich Woman BMW |
|
|
Edit funktion tack. Grrrrrrrrrrrrr Beautiful Münich Woman BMW |
|
| Köp den Lus! :-) | |
| Nu får nån svensk entusiast hosta upp pengarna annars är jag rädd att den går på återexport till Tyskland för betydligt mer än begärt pris. Den är unik. | |
| hur många kan de finnas kvar då? i sverige framför allt.. men även övriga världen om nån kan ha nån humm. | |
|
Av B7 Turbo (E28) finns det 12-13 st i Sverige och en vild gissning är att det totalt finns ca 140-150 st kvar av de 276 st tillverkade. Hälsningar Ando Gunnarsson Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Och naturligtvis hoppas vi att det är en svensk entusiast som köper denna B7.a........... Hälsningar Ando Gunnarsson Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Hmm. ingen editfunktion ! Det är totalt 278 st B7 Turbo E28 byggda mellan 4.84-12.87 (236 utan kat och 42 med) Av B7 Turbo E12 byggdes totalt 212 st mellan 12.78-5.82 (152 st 300hk och 60 st B7S med 330 hk) Hälsningar Ando Gunnarsson Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Tack för all information Ando ;-) Är det någon som kan Alpina så är det Ando! Är vädret vackert så kommer jag att köra till Elmia med den. Blir dessutom en garageträff ikväll (Kävlinge) om någon är intresserad. 070 8585595 Mvh "Den otrevlige" =) |
|
|
Michael: Jag kommer vara i Skåne i eftermiddag, jag kommer mer än gärna förbi och tillber din bil. Slår en signal när jag lämnat av prylarna i Malmö. /Linus |
|
| Lus>> Do so ;). Jag har tre garage och jag flyttar runt Alpinan lite då och då. Just nu är den i Lödde. Slå en pling så löser vi detta ;-) | |
|
Fantastisk bil. Blir riktigt sugen. Tycker inte priset är högt, finns troligen ett flertal glada norrmän eller tyskar som betalar. Hoppas dock att nån svensk blir först... Samuel |
|
|
Ernland du är så välkommen till Jönköping under påsken, så vi kan titta på bilen. Om du får bilen såld, så borde den bli dyrare. Köpa bilen anser jag som en säker investering. Hoppas ngn i landet köper bilen så den inte hamnar utomlands. |
|
| Håller med om att en budgivning vore på sin plats så att bilen kommer upp lite i pris. Precis som tidigare nämnt är den att betrakta som...ja, lite prissatt i underkant. Jag är övertygad om att det med vår trasiga kronkurs går att sälja objekt likt herr Ernelands för mer än vad som nu begärs. | |
|
Michael, bjuder du "Lus" på en provtur så har du sålt bilen :D Hälsningar Ando Gunnarsson Alpina Club Schweden Länk |
|
| Frun tyckte det var en ypperlig idé att sälja E60'n till förmån för en 25 år gammal E28, som i hennes ögon såg ut att kosta 15000:-. | |
| Då är det klart då! ;-) | |
|
Ja se fruntimmer och bilar :D Du måste lägga fram det lite snyggt , fram med papper och penna, presentera värdeminskning/värdeökning för respektive bil , antal tillverkade dvs Alpinan är unik , möjlighet till entusiastförsäkring genom Alpinaklubben osv, sen börjar hon nog mjukna lite . OBS presentationen skall helst äga rum en fredagkväll med lite stearinljus och en flaska rödvin :D Hälsningar Ando Gunnarsson Alpina Club Schweden Länk |
|
| Ja...vi får väl se. GE, du borde sälja din gamla luftkylda svansmotor och köpa min 545. Win/win/win då. Michael säljer sin bil, jag får min B7, du blir av med din VW och får en snabb bil ist. | |
| Ingen dålig idè Lus, jag ska fundera lite på det bara. :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.