AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
9.540

B7 - habegär!

Sida 1 av 6
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Länk
Vem köper min 545? Byter gärna rakt av mot denna fantastiska bil. Vågar inte ringa säljaren och föreslå ett byte.
Sn
105
Snuttis
Opel Astra OPC -13
Vilken pärla

Förlåt min okunskap,men är det Alpinas version av M535i?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Länk <- läs om detta monster. Står sig fortfarande utmärkt prestandamässigt. Enligt obekräftade uppgifter ska just denna bil också ha 330hk som B7 Coupé.
I vilket fall som helst får mitt slöa lik till E60 tokspö i alla intervall av en E28 B7.
Sn
105
Snuttis
Opel Astra OPC -13
0-100km/h går ju på 6,1sek och det är jämbördigt med min 130i.

Sn
105
Snuttis
Opel Astra OPC -13
Läste inte hela länken innan jag skrev.

I Teknikens värld test gjorde den 4,8sek 0-100km/h.
Det är ju M3 klass.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Lus;

så...mao säljer du din 545iAM för 180k? :) Bra pris!
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
fyy vaad snygg den är alltså! den borde va såld inom kort. nån borde väl kunna låna upp sig lite även i desssa tider =) eftersom nästan alla står på massa bilar idag..
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Sani: njae, men jag byter den rakt av. :) En B7 lär inte tappa i värde varje gång solen går upp.
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
lus de är väl bara ringa upp o säga de? iofs står de i annonsen att han måste göra sig av med bilen pga av flytt o mindre bilpark... o han verkar va rätt bensäker och lite små arrogant..men du kan bara få luren i örat som man säger...
Qu
97
Quakesk
Bmw m3 -96
Vilken trevlig prick som säljer den bilen, eller nej.
Provkörning kan man glömma. Själv skulle jag aldrig köpa en bil utan att få provköra den. kan ju vara mycket man inte trivs med när man själv sätter sig bakom ratten. Hjärtsvaga bör undvika provåkning? Vad tror tomten han äger för rymdskepp? Äckligt otrevlig och spydig annonsör.
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
skulle döda för en sån där.. ; /

Man ska inte prata med fula människor, dom kan få för sig att det är ok att se ut så
Att annonsören vill motverka testpiloter och annat oseriöst folk anser jag inte gör säljaren till en "äckligt otrevlig och spydig annonsör". Bilen i fråga är ingen random Volvo 740. Däremot sänkte sig herr Quakesk ett par hack på pinnen.

Om en person kommer och visar seriöst intresse för bilen och placerar köpeskillingen i handskfacket är jag tämligen övertygad om att det går alldeles lysande att provköra bilen. Frågan om vem som står för skadorna när en bil krockas under provkörning är inte så självklar att säljaren kan sitta säker.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Håller med Freddesix. Det är en unik bil, förstår helt hans kanske något aviga annons. Endast de som är riktigt intresserade av BILEN lär ju höra av sig. Har man en sån kärra till salu vill man nog sålla bort alla som inte vet vad det är som bjuds.
Quakesk>> Lite ledsamt att läsa den typen av inlägg om sig själv. Precis som någon skriver så vill jag inte bli påringd av personer som inte förstår vad detta är eller som bara vill känna draget i en B7 Turbo.

Jag tänker inte ha några förutfattade meningar om dig men det låter lite som om du är frustrerad över att du bara får "titta men inte röra"?

Det är lite ironiskt att jag under universitetstiden blev tilldelad stipendium, inte bara för mycket goda studieresultat, utan också för att jag hjälpte studenter som halkat efter i matematiken på min fria tid. Jag har humor i massor och jag tänker inte göra en höna av en fjäder men ALLA på detta forum som har teorier eller tankar om andra människor som de egentligen inte vet ett iota om bör avstå från att skriva nedvärderande texter om denne.

Min annons har slagit extremt väl ut, och sånär som på en frustrerad dansk (som tyckte att bilen såg ut som "lort" =) ) så har jag sluppit det skikt av personer som jag så gärna ville undvika. Att de sedan ventilerar åsikter här, bryr jag mig föga om.

Priset kanske är högt men så kommer den knappast att sjunka i värde heller.

Lus>> Du behöver inte undvika att ringa, bilintresserade personer som är jordnära nog att uppskatta riktiga klassiker pratar jag mer än gärna med även om de bara vill snacka lite Alpina ;-)

Ägare av:
BMW Alpina B7 Turbo -84.
BMW 2002 Alpina Turbo (replika) -74.
Opel Vectra OPC -07.

Over and out!
Jag och säkert många medlemmar med mig anser att du har helt rätt i ditt resonemang, Herr Erneland. Tyvärr letar det alltid sig in löst folk även på forum likt detta varför det emellanåt förekommer inlägg av tveksam dignitet. Som du själv så väl poängterar är detta dock sällan, för att inte säga aldrig, några seriösa spekulanter utan snarare bittert fotfolk med försmak för avundsjuka framför BMW.

Hur som haver förefaller bilen vara i ett ypperligt skick, att få den såld lär inte bli något som helst problem trots att du enligt vissa är både äcklig och spydig ;)
Jag kunde inte sagt det bättre själv ;-)
"Det är lite ironiskt att jag under universitetstiden blev tilldelad stipendium, inte bara för mycket goda studieresultat, utan också för att jag hjälpte studenter som halkat efter i matematiken på min fria tid. Jag har humor i massor".....

M_ Erneland:
Du glömde en grej!. Hur otroligt ödmjuk du är ;p
Förstår förövrigt inte vad detta har med diskussionen att göra...
M_Erneland:

Bilen du har är något av det ovanligaste och häftigaste som finns från Alpina och BMW enligt mig själv. Jag har full förståelse för hur du utformade din annons!
Någon kommer att bli en lycklig ägare, hade garaget haft en plats över så finns det inte många bilar som jag ställer högre på listan...OK en B6 3.5 S kanske är "nosen före".
Lycka till med försäljningen!

München
fy fasen vad snygg den var.. hur många ex gjordes den i??
bmw_jerry:

236 st

Länk

München
M_Erneland:

Har sett att det finn en B7 Turbo limousine till salu i Schweiz..strået dyrare.
ca. 250tkr, beroende på valutakurs!
Bättre du bor kvar i Sverige och bygger ut garaget!!

München
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.