AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.888

Har ny köpt bmw e46

me
7
messia
BMW 320i E46 -99
hej. jag har nyss köpt en bmw e46 och har lite små problem med den plus funderingar kring sänkning osv.

1. när jag skulle låsa upp bilen efter jag ägt bilen en vecka så fungerade inte fjärrlåset. byta batteri tänkte jag. men icket. felet var kvar. vad kan ha hänt och går det att åtgärda själv?

2. I samma veva som fjärren slutade verka så började färddorn glappa och till slut dagen efter fungerade inte färddatorn. det går inte att byta bild på skärmen. utan det är ute temperatur jämt. vad kan ha hänt och kan man åtgärda det själv? det är lilla färddatorn antar jag.

3. När man kör landsväg så beteer sig bilen lte konstigt ibland. den känns som att den styr själv när jag har ratten still. får korrigera bilen hela tiden. det känns lite som en gammal jänk att köra. det är väldigt lite det märks men tillrekligt att jag stör mig på det.

4. Min bil har inte sport chassi. skulle den bli lägre med fjädrar från en 328 som har sportchassi? hur mycket sänker isåfall sportchassit?

5. jag har hört att sportstolar från e36 ska passa e46. är det nått som någon kan komfirmera?

som ni ser har jag inte så bra koll just nu. försöker läsa lite allt möjligt om bilen men det är svårt att hitta .
tack på förhand.
Ma
441
MaCKaN_86
e61 530d M-Sport -08
Platinum Grey
Hej.
Hur långt har bilen gått? Är bussningarna och styrlänkarna bytta? det låter som det kan vara lite glapp iom att den svänger trots att ratten är stilla. En bil med dåliga bussningar i bakvagnen är hemsk att köra och "ormar" sig fram. En bil med glapp i framvagnen spårar mycket..

Jag vet inget ang e36 sportstolar i e46 men skulle inte det se dumt ut? Kan du inte bara köpa ett par stolar från en krockad e46 på en bildemontering istället. Det finns ställen där du själv skruvar av grejjerna och det blir mycket billigare.

me
7
messia
BMW 320i E46 -99
okej. ja jag får höra vad dom säger på besiktningen då. dom lär klaga på allt det där om dom är dåliga eller hur?

jag tycker stolarna ser ganska lika dana ut iaf. det ända med skroten är ju att dom är fan skit dyra. 10.000 för stolar och bak säte. hittar privat stolar för 2500. och billigare. men får kolla runt ännu mer.
M-
110
M-Olo
328i -99
Ang. sänkning så kan jag rekomendera H&R cup-kit. Sänkte min med 35-20 och det ser mycket trevligt ut. Diskret men märkbart och en betydlig skillnad i väghållning.

Skulle tippa på bussningarna i bakvagnen som bov till att din bil drar åt olika håll.

A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production.
me
7
messia
BMW 320i E46 -99
den sänksatsen lät väldigt intressant. har du tips om vars online man kan beställa sådanna satser?
M-
110
M-Olo
328i -99
Köpte min sats via www.bilmodecenter.se gick på 7k i runda slängar. Räkna med att lämna bort ihopmonteringen av främre fjäderbenen om du inte ligger inne med en rejäl fjäderpress. Man måste pressa på övre fjäderbenstallriken samman med fjädern, vilket man gör med livet som insats om man inte har rätta verktygen.

Bak var det dock sommarlätt :)

A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production.
me
7
messia
BMW 320i E46 -99
är det ingen som har haft samm problem med central lås elr färdatorn?

och ni som sänkt bilarna. vilken et kan man ha som bredast på 18x8 tums fälgar om man ska sänka 40/30 ? så jag vet vilka fälgar som jag kan pressa in.

tacka på förhand
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Vill inte vara glädjedödare men kolla även så att du inte har fått ett exemplar med de beryktade sprickorna i karossen vid stötdämparinfästningen. (ang. spårigheten) Är förmodligen ngt. av de andra sakerna som det skrivits om här, men e46 hade fram till 2000 för klena infästningar som tenderade att spricka.
Finns trådar om det här inne!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.