|
|
|
|---|---|
|
Hittat på blocket: Länk Den såldes på KVD för ett par månader sedan. Någon som minns bilens bakgrund och hur KVD bedömde den? Fanns tidigare en röd 325iMT för 159' med liknande mil som jag fått för mig också såldes på KVD, minns jag rätt? Den kändes rätt prissatt men fanns ändå kvar ett bra tag. Är priset rimligt (171') om bilen är fin? | |
Terry N |
Hej Björn det saknades xenon på 159' bilen, det gör det här också?. tycker 171 är lite mkt, ska ner en bra bit från det priset tycker jag, trots allt 12000 mil, ej xenon och ej metallic (jag vet färgen är induvidellt men många väljer bort röd, därav ska de kosta mindre). M-paketet är iof rätt ovanligt på E91. man ser inte så många. |
|
Hur kan det vara 1 ägare på en bil som han köpt begagnad? Intressant modifiering av verkligheten och det stör mig mycket att folk inte håller sig till sanningen i annonsen. Han har köpt bilen 30 januari och lite intressant är det ju att 2 månader senare måste han sälja bilen pga "husköp". 3 ägare är det i verkligheten vilket inte är så farligt, gillar bara inte att man "putsar" annonsen på det här sättet ______________________________ //Lövet |
|
|
1 TIDIGARE ägare står det i annonsen och det stämmer väl? Ett leasingbolag har ägt bilen tidigare. KVD räknar jag inte som en ägare. Jag brukar vilja prata med tidigare ägare vilket kan bli lite svårt i ett sådant fall. Men jag håller med om att husköpet låter lite osannorlikt även om det mycket väl kan vara så. Vet själv att när rätt hus dyker upp kan det gå snabbt. Om jag ska spekulera fritt tror jag att bilen köpts till rätt pris på KVD och sedan hoppas man kunna tjäna en slant. Och jag har inga problem med det. Det saknar en del utrustning för att passa mig riktigt bra. Framför allt drag, farthållare och xenon som Terry gjorde mig uppmärksam på. Priset då? |
|
|
För priset måste det ju vara avgörande hur många av felen som han åtgärdat. Är den i samma skick som när den såldes av KVD ser jag ingen anledning alls att köpa den bilen. Då kan man ju lika gärna vänta in en ny på KVD. Är bilen dock fixad så kan man väl motivera en pris prishöjning. För egen del skulle jag nog inte köpa bilen ändå eftersom den saknar xenon. Glödlampor hör till förra århundradet ;-) Det finns så otroligt många bilar till salu så det är lika bra att vänta in en som har allt man vill från början. Själv lever jag dock inte som jag lär utan köper bilar när de dyker upp "till rätt pris" Fördelen med det är att driftsekonomin blir strålande men nackdelen är att man börjar leta efter nästa bilen 2 minuter efter man har skrivit på ägarbytet :-/ Min förra 530 var manuell vilket jag visste redan från början att jag skulle tröttna på. Nya Volvon saknar skinnklädsel men är annars bra. Trots detta sitter jag på Blocket dagligen... ______________________________ //Lövet |
|
|
Vet inte vad den hade för "fel" hos KVD. Minns du bilen? Den har iallafall ny vindruta och är nyservad nu. Jag vill att min bil ska vara hyffsat rätt men att lägga 20-30´ till för att den ska vara exakt rätt utrustad gör jag vanligtvis inte. Däremot vill jag inte göra avkall på skicket. |
|
|
Jag letar själv liknande objekt, men tycker 12k mil är för mkt, samt som tidigare sagt är Xenon trevligt. Bilen går bort för mig pga milen. Kan man inte ärligt fråga vad bilen köptes in för av säljaren och bilka kostnader han haft sedn dess? Kanske är det inga problem?? Hd |
|
|
Jag var och tittade på bilen igår, visste dock inte om historien om KVD..hmm intressant. Mer information från någon som har mer info från skicket från tiden på KVD? München |
|
|
BjörnB: Jag är rätt säker på att det rör sig om samma bil som tidigare varit ute för 159kkr, och att det särmed handlar om ett försök att tjäna en hacka. Kan man få ned det till 160kkr tycker jag det känns rimligt om den är OK i övrigt. För någon vecka sedan stod kom det in en sparkling grå 325iT M-sport hos BMW i Grästorp för 189kkr som rullat 12500mil, fast den försvann ögonblicklingen så den var förmodligen rätt prissatt från början. Har förstått att det finns flera på forumet som söker 325iT M-sport däribland jag själv. Kan dock lugna er att jag nästan blivit övertygad i att istället välja 320d/325d då jag kör så pass mycket varje år (2000mil) så jag tänker lämna denna ifred ;-) |
|
|
Tyvärr Björn så kommer jag inte ihåg exakt vilka fel den hade. Kanske går det att göra en rövare och ringa KVD och fråga? ______________________________ //Lövet |
|
|
Enligt säljaren är det inte samma bil men jag är inte helt övertygad. Den för 159' såldes billigare än så på KVD. Var lite intresserad av den när den dök upp på KVD men den hade då en del brister som gjorde att den inte gav det allra bästa intrycket och fick mig att avstå. Kan inte minnas exakt vad det handlade om. Men jag påstår inte att det är samma bil bara att de är väldigt lika på pappret. |
|
| Munchen, du har PP | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.