AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.996

Uppgradera ljudsystemet i en E90 med BMW professional system

Th
71
ThomasN
320i E90 2009
Jag köpte en ny 320 i förrgår. Ljudsystemet är lite i underkant för min smak. Funderar på att byta högtalare eller ev. komplettera med någon sub.
Någon som har erfarenheter av att bytt högtalarna? Vad köper man i stället som är bättre?
I min förra 320 hade jag Magnat högtalare slutsteg och sub låda.
fi
8
firstcar
BMW 320d Touring 06
Jag undrar samma sak. Jag är sugen på att slänga in en sub och kanske byta orginal elementen. Någon som har tips?
le
57
lekarloo
320i E90 -05
jag vill också byta. Har bmw professional nu men vill ha bättre ljud. Vad kan man göra som tar kortast tid och lägsta kostnaden.

Sök på forumet efter Alpine ljuduppgradering till E90, finns flera trådar där detta nämns.

Kostar 4000.
Th
71
ThomasN
320i E90 2009
Hittar ingen sådan tråd?
Länk?
le
57
lekarloo
320i E90 -05
Länk =)

Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Länk

Här hittar du en del upgrades också
ma
37
mathiaso
530dx Touring M-sport -14
Är det nån som testat prylarna från BSW? Jag tänker främst på Logic7 "uppgraderingarna" till 3 serien som :

Midrange:
Länk

Subwoofer:
Länk

Suben lät cool. Rockford Fosgatge slutsteg och 10" bas i sluten låda.

Lite fattigt med bara två möjliga uppgraderingar av Logic7 till 3 serien (e90). Men de har säkert fler valmöjligheter till andra modeller.
Ti
56
Tibby
BMW 335 E93 cab 2008
Hej!

Jag har just köpt en 335 cab i tron om att den hade Hifi PRO, men tyvärr så hade säljaren specat bilen fel då den bara hade Hifi. Jag valde dock att genomföra affären ändå. Mina tidigare bilar har alltid haft pro, vilket jag varit mycket nöjd med! Hifi lever dock inte upp till mina krav på ljud, så därav önskar jag nu lite hjälp av er. Jag var på BMW igår för att höra om det gick att sätta i BMW´s egna uppgradering från Alpine, men tyvärr gick det bara om man bara hade STD-ljud i bilen :-(

Vad kan jag göra för att få mer tryck i ljudet? Byta subbarna under stolarna, till vilka i så fall? Byta till ett kraftigare steg som får plats där originalet sitter, till vilket i så fall? Byta högtalare i dörrarna, till vilka i så fall?

Tacksam för all hjälp!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.