|
|
|
|---|---|
|
Hej, Mitt ac/fläktreglage har två rattar som styr fläkten höger/vänster sida. Borsett från detta så är det knappar som styr temperatur och riktning på luften. Jag har letat efter en ny då min har pajat men det finns inte många på marknaden och de jag har hittat har alla haft pixelfel. Det finns däremot andra modeller från lite nyare E38:or. Är det någon som vet om de nyare modellerna som enbart har knappar även passar och funkar med kablage i en E38 från 1995??? /Richard | |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Hade den nyare panelen utan "rattar" i min 95a och kommer montera det även i min nästa E38. Vet dock inte hur man går tillväga om man behöver ny programvara eller något sådant? Logiskt sett bara att plugga i kontakterna.. Allt borde sitta i panelen tycker jag. |
|
Vad Jag vet så måste du in till BMW så de får initiera den nyare panelen för att den skall fungera fullt ut. Det står om detta i div gamla trådar, från 2006-2007. /Stefan |
|
|
Tack för bägge tipsen. Pratade med skroten i Falkenberg igår och han avrådde definitivt ifrån att prova med en annorlunda paneldisplay, trevligt med en säljare som försöker hjälpa istället för att bara sälja. Trots detta så tänker jag testa med hans display om den finns kvar nästa gång jag passerar efter det jag läst på forumet. När jag nu sökte på ordet "panel" hittade jag betydligt mer än tidigare. :) |
|
|
Det går utmärkt, jag hjälpte min bror med det på hans E38. Han hade rattar och bytte den till den digital modellen. Likaså har jag själv bytt ut min digitala i flera omgångar på min egen E38. Enda programmeringen som behöver göras är om modulen suttit i en modell med 6:a och monteras i V8 eller vice versa, detta då 6:or har proportionerlig pump och v8:orna till/från. Närmaste ÅF-verkstad hjälper till att fixa detta, i de flesta fall för en rimlig penning. --- Bilblogg: Länk |
|
|
Kolla på realoem.com vilken manöverenhet som passar till din bil. Den är på svenska nu. jh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.