|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en bmw740ia-96 v8 den går hur bra som hels när man kör men när man står på tomgång så börjar den tuffa o skaka verkar som den inte vill gå på alla cylindrar vad kan det bero på. Vidare här om kvällen när jag körde i en bilkö så började den plötsligt bolma något fruktansvärt men slutade efter en stund. Om det är någon som har ett tips eller ide om vad felet kan ligga, Det finns inga missljud från motor. Y.Eriksson | |
| Sök på insugmembran här på forumet så tror jag du hittar vad du söker! | |
|
Jag tackar för tipset. Jag blev tvungen att lämna in den på verkstad, har pratat med v-staden de har kollat tydligen är det något som skall kyla kolvarna som har paijat så den suger upp olja + någe mer. Y.Eriksson |
|
|
Ok! Håll forumet uppdaterad så får man veta vad exakt felet var & vad det kostade! |
|
|
På min var det tomgångsmotorn som beckat igen. Löste sig med rengöring med startgas. Den tuffade som ett ånglok på tomgång och orsakade mycket huvudbry innan jag hittade på var det var. --- Bilblogg: Länk |
|
| Kul att det löste sig! | |
|
Min är likadan motor skakar utav helvete på tomgång och bolmar så in i helvete mkt (blå rök) även vid häftiga gaspådrag Vad var det för fel och hur mycket kostade det? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.