|
|
|
|---|---|
|
Var gång jag startar bilen (530dA Touring) så öppnar sig bakrutan. Om jag stänger den så tar det en liten stund så öppnas den igen om motorn är igång. Är motorn avstängd, med eller utan tändningen på, så öppnas den inte. Trycker man på rutan medan motorn är igång så låter låset som en kulspruta. Kör jag och saktar in eller stannar så klickar det i låset, fast med lägre frekvens. Rutan är ju då öppen. Eftersom det går att stänga när bilen är avstängd så är det sannolikt inget mekaniskt fel. Sitter det några givare som har fått spatt eller är det programmeringen av bilen som är fel? Någon som vet? | |
|
Hej! Har haft liknande på min 525. Jag gjorde rent öppningsmekanismen med el spray. Det sitter ett lock på öppnarens ovansida som går att öppna. Ta en skruvmejsel (liten) öppna locket försiktigt för det finns en liten pinne med fjäder på som flyger i väg om man inte passar sig. Spruta med el spray eller något liknande så det blir rent. Torka ur. Så funkade det för mig. |
|
| Tack Benny. Ska prova detta. | |
|
Hej ! Jag hade också detta problem för ett tag sedan. Jag lämnade in bilen och de gjorde en mjukvaruuppgradering så fixade det sig. M v h // Möjligt eller omöjligt är en fråga om inställning... |
|
|
Hej elwe82 har du fått till bilen? Har själv samma syndrom på min nu, har fått tid hos BMW nästa fredag men vore kul att höra va du hade för fel och åtgärd. mvh Jens. |
|
| känner en med liknande problem. han har fått knappen vid rutan utbytt 3! gånger på garantin tydligen lite problem med detta. | |
|
Jag har samma problem bakrutan öppnas och insynsskyddet åker upp, när jag startar motorn. Jag går ur och stänger. och sedan funkar det till nästa gång jag startar. |
|
| Hade samma problem på min nästan nya 520 -08, är ett välkänt fenomen som fixas på garantin. Är tydligen en frukt av att gammal teknik som får hänga med i nya bilmodeller. | |
| Har fått knappen ubytt nu och allt verkar fungera. | |
|
Hej igen. Det var längesedan jag var inom här på AP och jag känner att jag är skyldig er lite info om vad som hände. Det var mycket riktigt knappen, men dessutom hade ett stag fastnat (rostat fast?) så det fick också bytas. Sedan dess har det fungerat oklanderligt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.