|
|
|
|---|---|
| Har följt en anvisning här på forumet angående byte av mikrofilter (kupéfilter) till min 540 -95. Kan dock inte hitta något filter på min bil. Är det standardutrustning på samtliga E34? Tacksam för tips! | |
|
Nej det är det inte för jag ahde precis samma fenomen. Skulle byta, tog hem ett nytt o rev handskfack oa llt men de finns inget filter på min. Har din bil ac? Alla med ac och vissa bilar nyare än 91 har filter. Beemer 4 Life! |
|
| Min har AC så ett filter borde alltså finnas. Får väl försöka kolla igen. Det är dålig luftgenomströmning så jag misstänker att det kan vara igensatt av smuts. | |
|
Då är det troligen filtret som är tätt. Var har du letat? har du tagit loss handskfacket och plastkåpan där in mot mitten? Beemer 4 Life! |
|
| Ja, tog bort grejorna enligt instruktionen här på forumet. Det skulle finnas ett vitt lock också, men det såg jag aldrig. Det är svårt att komma åt & se dessutom. Filtret sitter förstås i en insats, vet du vilken färg insatsen har? Jag såg ett svart lock fastsatt med ett antal torx, men det skulle inte lossas alls enligt instruktionen... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.