AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
586

hjälp med bilköp, länkarmsbussning

Ha
22
Hajduman
523i -98
Hej!
Jag var och tittade på en bil för några dagar sedan:
Bmw 320 -05 E46 6500 mil.
Min kompis som är rätt kunnig provkörde bilen och kunde antyda ett visst glapp på vänster länkarmsbussning. Ska det verkligen vara så klent och dålig så att dom glappar efter redan 6500 mil, och hur vanligt är det? Bilen har för övrigt en ägare och är alltid servad på bmw verkstad. Det är en äldre kvinna som ägt den (47 år). I övrigt var den i väldigt fint skick förutom en viss antydan till rost fram på huven men det ska gå på rostskyddsgarantin enligt bmw själva, men då lär väll den nya huven också rosta om man inte rostskyddar den som en dåre?
Jag får bilen för 120 000
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Hej,

Spindellederna och länkarmsbussningarna är relativt vanliga att de byts förvånansvärt tidigt skulle jag säga. Bytte länkarmar fram vid 8000 mil på vår E46a. Då var även bussningarna helt klart mogna att bytas ut. Så det är inte så alarmerande att de behöver bytas vid 6500 mil. Eller ja, det kanske är anmärkningsvärt, men det säger inget om just det objektet du tittar på, om man säger.

Hur det är med utbyteshuvarna vet jag inte, men jag har hört talas om personer som har bytt huv mer än en gång, så jag antar att utbyteshuven inte är av direkt bättre kvalitet, rostskyddsmässigt. Vet inte vad man kan göra för att skydda sig.

Mvh
Wiberg
Ha
22
Hajduman
523i -98
ok tack :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.