AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
589

Sidelight

ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Kan det verkligen vara möjligt att med all denna samlade kunskap så finns det ändå ingen som vet vad bumsen menar med "sidelight". Jag Kan bara inte hitta nåt som verkar paj. I Min Svenska instruktions bok så står felkoderna på tyska.

Pontus
^p
326
^pasi^
740 e32 -93
520 e28 -87
323 -86
kan det tänkas vara sidoblinkers??

H/Pasi
Länk
Turbo är diesel förunnat!!!!!!
mr
302
mr_majzoo
750iL, -90
tjenare!
en liten grej man kan göra är att byta språk till tyska igen, då kan du ju tyda infon i instruktionsboken .. =)

mvh: mr_majzoo, BMW 750iAL -90
bm
70
bmw_e32
750iAL -92
side light är väl parkeringsljuset om jag inte minns fel..
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Skulle ju kunna vara sidomarkeringslyktan om du har en amerikansk modell!

Jeppe
Sidelight=parkljuset fram.

Standlicht står det om check-controlen är på tyska.

Jag hade detta fenomen det beror på att ena sidans eller båda sidornas parkljusrelä är glapp.

På min kopplade verkstan vänstersidans på höger, 2år senare glappade även höger=inga parkljus varken bak eller fram jättekul.

mvh Stephan

ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Tack för alla svar, standlicht, står det helt riktigt på tyska. Så nu är det bara till att börja leta elfel.
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Prova att löda om reläet om det är till och från.
Gjorde det och alla mina problem försvann.
ja
135
jawen
BMW 750 -90 AL
Har samma problem, glapp i vä fram & bak's parkeringlyse.Börjar alltid fungera igen om jag stänger av & sätter på lyset igen?.FRåga var sitter parkeringsräle till vä sida??
M.v.H JAWEN
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Det är samma senapsoranga relä till höger och vänster.
Se på mekar tippsen vilket relä det är snack om.
Ta ut relät, öppna det och löd om kontakterna till själva spolarna, se mekar tippsen..
Super enkelt, och orkar man inte göra det ordentligt så tar du bara lödkolven, värmer upp de stora lödnignarna och lägger på ny lödten.
ja
135
jawen
BMW 750 -90 AL
Tack för tipset, ska prova direkt när jag kommer hem.:-)

39
Mästaren
X6 xDrive35d (Evolve Stage 3) -09
Hmmm. Måste erkänna att man stundtals blir lite imponerad över den samlade kompetensen på forumet, varför jag brukar avstå att ge mig in i någon teknisk diskussion. Jag tänkte dock försöka här med risk för att bli utskrattad:

På min e38 fick jag samma meddelande. Det avhjälptes genom att byta ena parkeringslampan fram (som var trasig) för typ 20 riksdaler.

/JJ
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Jo, det kan ju självklart vara felet det med, men om man har kollat det och det tänds sidelight utan anldeningen till och från, så är det välkänt på e32 att relät krånglar.. :(
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Så visst finns det problem, och problem.
I detta fallet så hade höger positionsljus hållare, sidelight, gått sönder i infästningen för lampan. Ganska så otippat men väldigt lätt åtgärdat.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.