AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
927

Försäljningsframgång för 3-serien

3-serien är 8:a i försäljningsstatistiken för mars månad!
414 bilar registrerades i mars månad plus 30.2% jämfört med mars -08.
Mig vetterligt så har aldrig 3-serien varit så högt upp som plats nr åtta.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Hur ligger det till med Audi?
Imponerande siffra som är lite överaskande!
Audi A4 backar rejält:
358 i mars -09 585 mars -08 -38.8%

896 januari-mars -09 1549 januari-mars -08 -42.15%
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Håller trean på att bli folkkär? Hemska tanke!!

Säkert många som väntat på facelift innan byte. Kombinerat med kampanj på paketen. Sedan är ju 3 serien lättgillad i största allmänhet!

Mats
A4 ligger 10:a i mars.

9-3:ans mars siffror är inga roliga siffror
390 mars -09 1198 mars -08 -67%!
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Nice.
bara att gratulera.. hur går det i övriga världen för 3:an??
He he, folk börjar fatta att Audi, hur mycket de än försöker inte riktigt lirar i samma klass som BMW. Saknar Freude am fahren, helt enkelt. Inte ens Vorsprung durch technik är myntat av Audi utan gamla NSU.

Vorsprung durch freude am fahren
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Lirar i samma klass? Tycker Audi gör minst lika bra bilar som BMW, bra design och körglada har dom blivit på senare år. Men det är kul att 3-serien har lyckats.

//Stefan
Det är en fråga om preferenser vad man gillar.
Så länge bilarna inte är alltför likriktade är det väl bara bra. Gratulerar BMW!
Alltså, missförstå mig inte. Äger en Audi A6 med quattro och sportchassi själv just nu (tyvärr) och det är utan tvekan en ypperlig bil med många kvaliteter... men skoj att kasta runt krokiga vägar är den inte alls. Samma erfarenhet av en väns A4. Så visst lirar de inte i samma klass.

Vorsprung durch freude am fahren
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Försäljningssiffrona är ett resultat av en halvny produkt (facelift), kombinerat med bra rabatterbjudanden och kraftfull reklamkampanj.

Audi har i jämförelse stuckit huvudet i sanden och litat på att de kunnat rida vidare på framgångsvågen med nya A4. Men det gick visst inte så bra... Det räcker inte bara med en bra produkt, man måste synas och ge kunderna morötter.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Såg nu att Audi kontrar med en "Aprilkampanj" för A4. De bjuder på två paket , metalliclack mm. Det blir ungefär 15 % rabatt för 2.0T Quattro och de erbjuder en kampanjränta av 3.95 % (Bmw had 4.45 % t o m i förrgår).
DLC:
Men BMW:s 3-seriekampanj har funnits sen faceliften lanserades och det är först nu som dom ökar rejält.
Gissar att fler resonerade som jag och ville ha en riktig -09.
Nya 3-serien är en fullträff med nya designen av grill, huv och övrig plast.
Nu kan man köpa en utan M-paket men fortfarande ha en bil som ser aggressiv ut framifrån, tidigare såg den ut som en tam Hyundai utan M-front.
DLC

Var hittade du Audi kampanjen?
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Clubsport: Jag vet att de hade rabatter redan vid intro av facelift (halva priset på comf), men den kraftfullaste kampanjen inträdde väl ungefär vid årsskiftet (comf 4900 kr, touringrabatt, x-drive rabatt, 4.45 % ränta mm)?

Eftersom statistiken bygger på registreringar så får det en viss eftersläpning mellan försäljning och reg. Bilar som såldes i december/januari reggas med dagens leveranstider typ i mars. Men jag håller med om att du har en poäng i att det nog är många som velat ha en "äkta" -09. En bekant beställde en 320 XD touring med comf och dynamik och drog nytta av i princip alla rabatterna.

More: Jag såg 4 annonser på blocket från Audi Stockholm med rubriken "Aprilkampanj". Kanske finns något att läsa på deras hemsida?
DLC:
Nja, comfort+dynamic rabatten har funnits sen lanseringen blev nån krona bättre vid nyår men samtidigt så höjde dom priset för själva bilen så det är något sämre rabatt nu.
Det enda som har tillkommit är ju touring-rabatten o x-drive.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Ok, då hade jag väl fel (ville minnas att det endast var erbjudande på comfort när facelift lanserades i augusti (50%)).

Touring + xdrive rabatten landade på 20 tkr tillsammans, vilket åtminstone jag tycker är del pengar.
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Det fanns inget erbjudande på comfort i augusti! Inga erbjudanden alls.
Jag fick betala 19,900 kr. Har papper på det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.