AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.015

Värdering av 325iA 07´

Bilen finns på blocket: Länk

Ska eventuellt kolla på den i helgen, utrustningen lockar men magkänslan säger nej, den har nämligen varit nere i ett potthål när den, om jag förstod det rätt, gick som tjänstebil hos en BMW-anställd.

Ska vara fixad enligt konstens alla regler.

Spontant så känner jag 260k, men vad har ni får åsikter?

260 låter rimligt. Bilen ser fin ut och har inte gått så långt.

Det där med potthålet kan vara ett orosmoment. En testkörning lär väl iallafall avslöja om den är dåligt lagad. Skulle nog vilja ha ett M-test på den där dom tittar extra noga på hjulupphängningarna.
Det var såpass så att fälg, bärarm och framskärm var tvunget att bytas.

Känns tveksamt.
Vill inte låta dyster men 325iA är känns tråkigt. Har kört 325i manuell och blev besviken på effekten, var nämligen själv väldigt sugen på en 325i tidigare. Skillnaden mot en 330i är dag och natt men 330i är bra mycket dyrare. Jag skulle hellre satsa på en A4 2.0TS Quattro med 220hk/300Nm, tröttnar du på effekten så går det alltid att öka den till ca 260-270hk/390-410Nm genom byte utav mjukvara för någon tusing på en A4 2.0TS.

Dock så var den du länkade till väldigt snygg.
Känns det tveksamt så dissa den direkt! Det finns och kommer fler bilar med samma spec.

Effekten i 325i är väl inte dundrande, beror på vad man jämför med. Tycker den är tillräcklig och bilen är rolig att köra. Hade en manuell 325i (E91).
Mina krav på motoreffekt är inte högre än 325i, så det är inget problem.

Är den fixad så är väl det inget direkt problem??

Priset är dock rejält högt.. Massor med utrustning och lite mil, men Ditt tänkta pris, 260k, känns nog redan det i överkant...

Den ligger inom ramarna av den värdering som finns på flera sidor på nätet.

Vet att de brukar ligga lite i överkant men nu är det rätt mycket extra utrustning som ingår, mycket som jag tänkt eftermontera med. Betalar gladeligen 20k extra för en bil som man är helt nöjd med från början.

Det fanns en svart 325iM dvs utan Automat men med annan "vanlig" utrustning för runt 220k kr ute på blocket för ca 1 månad sedan. Den hade iofs rullat ca 4000mil men vad är det när bilen är 40k kr billigare. Sen att det säkert gick att pruta en tia eller mer är väl en annan grej att tänka på.
Tänker du på den blåa? Den gick på en dag för utgivet pris.

Fanns en annan 325i med M-sport optik och m3 baklucka som gick för runt 240.000, men saknade då rätt mycket utrustning som denna har. Hade även gått längre och var uttagen tidigare. Dessutom två olika säljare som påstod sig vara ägare.

Har även funnits en 2008, identisk med den jag kollar på nu förrutom: Ingen taklucka, manuell låda, inget hifipaket, ingen ipodkoppling, inget förvaringspaket, skadad frontspoiler, parkeringsskador på lack och fälg samt tveksamt underhåll.

Denna gick för 260.000, en desperat säljare som inte kunde komma med alla uppgifter som jag kräver för ett säkert köp. Hade ändå tagit den om han bara svarat när jag ringt :)

Jag kan hålla med om att det inte är ett fynd, men den ligger inte heller helt fel på marknaden.

Om det bara inte vore för skadan den fått :(

st
3.456
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
En 325dA 07:a, med samma utrustning och miltal värderar BMW till 240´ i inbyte och då lär väl en bensinare betinga ett lägre inbyte idag! Hur mycket BMWs försäljningpris ligger på vet jag inte men privatförsäljning ligger väl någonstans.

Min uppfattnng är att 260´ är i överkant på vad du ska betala!

Den jag skrev om var metallicsvart och bilderna var tagna i en rekondfirmas lokal, typ Carclean eller Mr.Cap. Jag kan iofs förstå din iver att vilja köpa bil nu med tanke på att våren är här och solen skiner som bara den. : D
En annan sak jag undrar är varför du vill ha automat? En rak sexa i en BMW vill man ju inget annat än växla själv. Körningen blir så mycket roligare.

Prova ringa BMW och fråga vad dom tycker att den är värd. Undvik värderingar på nätet, dom är helt ute och cyklar och dom tar inte heller hänsyn till skick, specialla modeller (editions) etc.

Här har du en Audi A4 2.0TS Quattro -07 med liknande utr dock utan automat. Kanske kan vara ett alternativ ifall 325an inte blir av.
Länk
st
3.456
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Varför försöker du trycka på trådskaparen din förkärlek till Audi? Att du hittar spekulanter på BMW på ett BMW-forum är väl inte så förvånande!

16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det råkar inte vara du som ägare till Audin More? Tycker jag känner igen ditt riktiga namn när vi diskuterade priset på din gamla 1-serie.

Från början så kollade jag efter manuell, men mest för att jag inte var beredd att punga ut 10-20.000 extra för en automat. Nu har jag kommit till en punkt där pengar inte längre spelar någon roll så länge jag inte känner mig blåst. Viktigast är att jag hittar en bil jag trivs med, och det väldigt snart.

Har letat bil sen i okt - nov, har varit nära att ge upp flera gånger, men nu har jag blivit omplacerad inom företaget vilket innebär att jag blir av med bilen, så nu behöver jag verkligen en privat.

More: Den enda jag minns med den beskrivningen var en 07 uttagen 06 nov eller dec, inte helt säkert på att det är den du menar dock, mitt minne kan spela mig ett spratt.

Har sparat alla intressanta annonser som referens, vill minnas att den föll bort på att den var för tidigt uttagen.

Gör en ordentlig kontroll på skadan.
Dessutom antar jag att det är nybilsgaranti samt även garanti på utförda reparationer fortfarande.

Skadan kommer givetvis kollas upp grundligt innan köp blir aktuellt, kan ju bara ha varit "en liten skitgrej i sammanhanget, men kan även ha varit något allvarligt. Ser därimot ingen anledning till att BMW skulle ha gjort en dålig reperation eller inte bytt ut delar som skadats på en sån ny bil.

Garantierna finns kvar.

Annars så verkar ju den här vara riktigt fin.
Ett år äldre men bra mycket roligare motor.

Länk
Även denna är ganska fin, dock mindre utrustning.

Länk
Blev ingen affär, för mycket oklarheter kring gällande garanti på bilen.

Fritt fram för andra med andra ord ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.