|
|
|
|---|---|
|
Min E90 320D startar plötsligt inte. När jag trycker på startknappen hörs ett ihärdigt tickande ljud och innerbelysningen flackar lite och diverse varningslampor tänds (dock olika lampor vid olika försök). Någon som upplevt detta själv? | |
| Urladdat batteri? | |
| Strålkastare och stereo funkar som de ska. | |
| Låter helt klart som batteriet. | |
| Kan det verkligen vara batteriet om strålkastare fungerar som de ska? Bilen stod bara stilla i ca 12 timmar. | |
| har inte stor erfarenhet, men skulle inte de kunna va glapp? har du kollat anslutningen till batteriet? | |
|
Startmotorn behöver mycket kraft för att dra igång motorn. Så, batteriet är troligen inte tillräckligt laddat. |
|
| Om det vore batterierna, borde inte startmotorn ge något ljud ifrån sig? Nu hörs bara ett tickande. Jag har varit med om urladdade batterier förut och då har stålkastare och innerbelysning varit svaga men nu lyser de som vanligt. | |
| En diesels startmotor är såvitt jag vet kraftigare än för en bensinare. Att det tickar/klickar när du försöker starta är ett bevis på att det inte finns tillräckligt med strömstyrka i batteriet för att orka dra runt startmotorn. | |
| Min fd. 325i betedde sig likadant när batteriet var urladdat så testa med starthjälp. (kopplas in under motorhuven och inte direkt mot batteriet) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.