|
|
|
|---|---|
|
Hej Är det värt dom extra pengarna att köpa dämpare från bmw? BMW i Gävle vill ha 1 300 kr/st, MECA vill ha 1 035 kr för dämparna. Sen ska även fjäderbenslagringen bytas, så i slut ändan skiljer det ca 700 kr Någon som använt sig av MECA´s dämpare och känner sig nöjd? | |
|
Vad är det för märke på dem? Många gånger är det Sachs vilket BMW använder sig utav. Det kan även vara Monroe vilket säkert också funkar. M V H Stephan |
|
|
Vet faktiskt inte vad det är för märke på MECA´s dämpare. Det framgår inte på sidan, här är en Länk till dämparna iaf. //niborZ |
|
|
Ser ut som en noname dämpare. Eftersom det ändå skiljer så lite så skulle jag hellre köpa orginal BMW eller titta på Autoexperten som saluför Sachs; Länk M V H Stephan |
|
| "Gas-A-Just" står det och det är väl stötdämpare från KYB som kallas så tror jag. Hur KYB är vet jag dock inte. | |
|
GE: Googlade KYB och hittade både ris och ros, men jag tror jag hoppar över dem. STEPHAN: Hade glömt bort Autoexperten´s sida! Blir nog till att köpa från dem, sen har dom nån Performance dämpare där men jag tror jag kör på vanliga standard Länk |
|
|
Tänkte ge dig ett svar på den frågan eftersom jag jobbar på Meca. Dämparen som du länkar till är som några andra skrivit "KYB". Så nu vet du det... =) |
|
|
Nu är dämparna köpta + fjäderbenslagringar. Då var det bara bytet kvar då, vilket leder mig till en följd fråga. Som lyder: Vad ska jag ta ner i skufferten för att komma åt ordentligt?! Bilen i fråga är en E46 328i -98 Sedan. Har en cd växlare där bak, kommer den att vara i vägen för det här ingreppet? //niborZ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.