|
|
|
|---|---|
vatsug |
Har en 325 coupe 93 automat o databoxen är "död" på min databox finns nummren 0 261 200 402, när jag prata med skroten fick jag databox från en 92 o jag undrar vad e nummren på en databox på en 325iA 93-95... |
vatsug |
Hur vet man att databoxen passar går man efter nummren? |
(M) Power to the people |
Hur vet du att databoxen e död? Trodde ett tag att min me va de, men de visade sej vara ett vanligt brått på en kabel... ---> Livet börjar efter hastighetsspärren! <--- |
vatsug |
En av tändspolen dog köpte en ny men den brändes oxå så jag bad bmw felsöka o jag hade rätt det va databoxen så e det ngn som vet nu.... |
vatsug |
Jag vet att ngn av er där ute vet det så spotta ut det... |
|
Tror inte det går med en 95:a eftersom den har Vanos och då inte samma styrsystem. Du får börja med att kolla runt med 320-325 mellan 91 och 92 och 520-525 mellan 90 och 92. Dessa har samma motortyp som du men det finns olika boxar ändå. Så du måste hitta en med samma nummer. Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Ursäkta, lästa först att du hade en ifrån en 95:a men det hade du ju inte....... Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Vid en snabbtitt på www.bildelsbasen.se verkar det helt OK med en box från en -92:a. Det spelar ingen roll vilken bil eller årsmodell du hämtar den från bara det är samma nummer! Samma nummer= helt utbytbar del är en av reservdelnumrenas grundteser! Per L |
|
vatsug |
mm men enligt bmw så går det inte fastän det är samma nummer på bosch lådan...bmw säger att man måste koda om lådan har hört att det e skitsnack eller måste man göra det? vad är det de kodar om? vet ngn om det skiljer från automat o manuell? |
|
Har ingen aning! Vad jag vet är: 1) Till mina motorer som har L-jetronic från mitten slutet 70-talet och Motronic från -84 är det bara att köpa på skroten, montera i och köra! 2) När jag köpte min M5 -95 var det problem med elektronikboxen. Säljaren tog då en box från en annan M5:a och provade. Vi körde dock aldrig med bilen utan testade den felaktiga funktionen med motorn igång men med stillastående bil. Om du vill kolla med någon mer så ring Jarls Bilservice (Sten Jarl) 042-213830, 0705911397. Han vet! Per L |
|
vatsug |
Tack Per L, ringer honom imorn.... |
|
hej Har råkat ut för samma elände som dej "Usch" Bosch hardwarenummer är det intressanta att titta efter, jag har som följder 0261 2004 13 Jag har en 325 IA Coupé 1993 Det finns inte en box i hela detta land tyvärr och en ny ligger på 7.500 Kr på Bmw som för övrigt verkar hålla humanast priser på dessa. Nån som vet nån sajt i Tyskland motsvarande Bildelsbasen.se här i Sverige ??? Hoppas vi kan få tag på en varsin box du och jag. Du kan ju höra av dej om du vill samspråka och eventuellt lösa problemet tillsammans. |
|
vatsug |
Hur "dog" din box då? var det ngn yttre påverkan eller la den bara av? |
|
Plocka isär den och se om det går att reparera den då? Finns en firma i England som gör en kontroll och felsökning för ca 700 kr och sen om det behövs mer ingående rep så får man en prisuppgift. Ska leta rätt på länken sen. /Per |
|
|
Letade reda på sidan som beskriver era symptom, Länk Och sen huvudsidan: Länk Klart prisvärt jämfört med en ny/begagnad i okänt skick De svarade dagen efter när jag frågade om min box och har läst om dom på ett engelskt BMW forum och fick uppfattningen att de var duktiga och helt reko. Skickade aldrig min box då det visade sig att felet var en avbruten indikeringspinne i svänghjulet. /Per |
|
|
Hej Jevlar Var som så att jag besiktigade bilen och hade hög Hc halt och Co halt fast godkända värden men jag kollade upp det på Bmw och då sa han att det ev. kan vara databoxen till motorn den är dessutom tydligen chippad för det är inte orginalchip i min bil heller. Kan bli en massa konstigheter då man chippar en bil enligt Bmw.Fast sjukt att felet dyker upp bra många mil senare om det nu beror på det,nån som råkat ut för konstigheter efter chippning ? När jag drar ur bilen hårt så osar det katalysator annars så märks det inte på hur bilen går förutom att bilen går och smårycker när jag har Ac:n på fast om det beror på boxen vet jag ej. |
|
|
Tycker dina symptom tyder mer på klassiska felkällor som luftläckage/givarfel mm. En rejäl genomgång och kontroll skulle jag börja med, det är ju gratis. /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.