AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.244

montera dieselbox

Id
359
Idnis
Bmw 330d Touring -01
fick hem en dieselbox idag på posten men jag hittar inte riktigt var jag ska montera den någon som har en bild på var kontakten sitter på commonrail röret? mvh Jon

ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Följde det inte med någon bra beskrivning?
Märke på boxen?

M V H
Stephan

Id
359
Idnis
Bmw 330d Touring -01
jo fick en skriven anvisning den ska sitta inne vid torpeden vid commonrailröret men tänkte om någon har en bild så hade det inderlättat för där är inte specielt mycket plats där på en 330d

Tjena! På min 330cd får man ta bort den stora kåpan över motorn, i framkant sitter en kontakt med tre kablar som man kopplar in chippet emellan. Detta gäller ett KCR-chip... Kan vara annorlunda på din om du nu inte har 204 hästar orginal?
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Samma som min..

Av med stora kåpan och titta ner på CR-röret som sitter till höger om ventilkåpan, följ den framåt på motorn till tryckkontakten som sitter iskruvad i röret.

Inkoppling tar väll 10 min kanske.

Att min bil sen tappade tomgången helt efter 3 månaders användning har säkert andra orsaker, även om mecken sa "kört box va?" när han lämnade igen den efter felsökning och justering av tomgångsvarvtal. Nåja.. en annan historia

//amullo
"No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight"
Id
359
Idnis
Bmw 330d Touring -01
man fick ta bort vindrutetorkare och lite sådant så man kom åt insidan på röret som sitter inne under rutan så det var lite bök men nu är den monterad och fick ett par friska till :D

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.