|
|
|
|---|---|
|
med dim 265/35-18 bak 245/40-18 fram går det utan att det tar i någonstans? Mvh...... | |
|
dom dimensionerna skulle ju ja oxå vilja ha =)) Mvh Mr-speed P.s har ingen anning om de tar men bmw sväljer ju rätt stora hjul D.s 360 * 3 e väldit skönt att göra *speciellt på halvny asfalt* =) |
|
|
Jag har 235/40 18 fram och 265/35 18 bak på min... funkar klockrent! Frågan är hur stor skillnad på profilen (synlig?) du får med 245/40... istället för 235/40? polare har 255 i fram och 275 i bak... heller inga problem! Lycka till! C-YA! |
|
|
vet en del som har problem med dessa profiler i smaband med sänkningar, problemet uppstår vid aktiv körning samt med tung last bak. Lösningen är väl att valsa skärmarna bak så skall det gå utmärkt även i tuffare förhållanden. Det finns säkert folk i hela sverige som fixar detta men bor du i dom södra regionerna så fixar Toooobbe på www.nfs.nu det till dig "The original point and click interface was a Smith & Wesson" |
|
|
Jag har 17" med 255 bak / 235 fram och bilen är sänkt med bilstien och när det "guppar" till eller om man gasar på så bilen sjunker därbak srapar däckkanten i skärmkanten där bak, men jag ska valsa skärmkanterna där bak så snart är problemet borta. *Allt eller inget* -Önskar byta sin pårla mot kombi, maila förslag- |
|
Gizzmo |
tja, JAg åker på 245/**-18 fram och 265/35-18 bak, det tar i ganska duktigt har knackat ut skärmkanterna men nu har det i i insidan och längre upp i skärmen i stället med full tank och fult med folk + alla skit i baggagen, i gubb men det går relativt bra, men det e inget som jag skulle rekomendera om du e extremt rädd om bilen för då behövs det rätt mycket för att få det att funka i alla förhållande Lycka till med ditt val |
|
Kolla vad det är för inpressningsdjup på orginal fälgar till M5 -95! Jag har 235/40*18 fram och 265/35*18 bak och det fungerar perfekt! I orginal sitter det 245/40*18 både fram och bak. Har också läst att 275 fungerar bra bak med dom fälgarna! Per L |
|
Gizzmo |
konstigt, jag har ju bara en 525i men det tar i uppe i skärmen på både innerskärmen och ytterskärmen för mig när det fjädrar till ordentiligt, |
|
Gizzmo... låter som din bil är lite sänkt va?;) Jag drar denna slutsats för att min bil är sänkt lika mycket som en M5 med Bredare (8,5-9,5) fälg än M5 orginal. På dessa har jag 235/40-18 och 265/35-18. Inte en enda gång har det tagit i. C-YA! |
|
|
En M5 har, skulle jag tro, hårdare fjädrar och stötdämpare än en 525 vilket kanske gör att fjädringen inte bottnar lika lätt och lika mycket! Dessutom har den nivåreglering som gör att den alltid håller samma höjd bak även om den är lastad! Per L |
|
|
Tack för alla svar. Jag ska prova fälgarna på torsdag så får jag se hur det går,dom har tydligen rullat på en Alpina innan så det kanske funkar bra. Mvh........ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.