|
|
|
|---|---|
|
Hej, som rubriken lyder så hämtar jag min andra bmw på fredag. Jag har tidigare ägt en e36 320 coupe och denna gången blir det en betydligt nyare och dyrare bil, en e90 339 ia M-sport. Bilen i fråga är en sen -06 och har gått under 5000mil, den ser väldigt fin ut på bild och ägaren verkar väldigt seriös. Jag har inte sett bilen eftersom det är 65 mil till orten där den är. Jag är helt enkelt intresserad av lite tips på saker jag ska titta extra noga på, det bör ju itne vara några fel på en så pass ny bil, men jag är tacksam för tips. MVH Marcus | |
|
Hej. Fin bil. Ska du byta däck så köp inte RunFlat, de är mycket stötiga och spårar väldigt mycket. Kolla så den är servad som den ska. Är du osäker kan du be om regnr och kolla upp den i BMW:s databas innan du hämtar den, där finns allt som är gjort på bilen. Lycka till! Mvh |
|
|
Om du tycker att bilen är spårkänslig så byt bakdäcken o fälg så att det är samma dimension runt om. |
|
|
Hmm... Att bilen spårar beror väl först o främst på framhjulen, håller du inte i ratten ordentligt kan det bli otrevliga överaskningar. Hade inte det problemet med min e46 som också hade bredare däck bak (Mpkt) men inte RF, det är en markant skillnad på denna med RF. M3, som inte har RF, har ju bredare däck bak och det säger väl en del om vad BMW egentligen tycker om RF. Men jag kanske har fel? |
|
|
Nej, det beror på att bakdäcken är bredare. Min förra 330 var inte rolig med sommardäcken på. Får se hur 335:an uppför sig med sommardäck. |
|
|
Jag har redan pratat med BMW och den har varit där på servicar och en garantireperation pga klonk i bakvagn och bytt bromsbelägg. Så den verkar seriös och välhållen. Där är dessutom garanti kvar i drygt 4 månader till. Just nu sitter det RFT däck på 17" M fälgar och jag får med RFT vinterdäck på 17" BMW fälgar. jag planerar dock att sätta vinterdäcken på M fälgarna till nästa vinter och köpa 18" eller 19" utan RFT till nästa sommar. Jag har bara kört en e90 330 förut och det var en utan M-paket och den gick verkligen kanonbra. Den bilen hade 18" elipsoil fälgar och jag noterande inte att den spårade, är dock inte säker på att RFT däcken från leverans satt på. Hur som hälst får det bli ett senare projekt för jag är säker på att det är modellen jag vill ha. |
|
|
MaCKaN_86: Du kommer inte att bli besviken. Den spårar inte väldigt mycket men det märks en klar skillnad jämfört med vinterdäcken där jag har samma dimension runt om. Vilken färg har den? |
|
|
Den är Le Mans blå och har svart läder. :D Räknar timmarna... om två dygn är den hemma och då har jag kört stockholm - malmö |
|
|
Trevligt. Bara trevligt att åka så långt på bilens premiärtur. |
|
|
Om det är fyra månaders garanti kvar så måste bilen vara uttagen så sent som augusti 2007. Det gör att bilen, om det är en sen 2006:a har stått i hallen i ca. 8 månader innan den togs i trafik. Antingen har du blandat ihop BMWs 3 års fri service med garantin eller så stämmer mitt tidigare påstående. Oavsett vad så kan det vara bra att kolla upp det ;) Mvh/ Niclas |
|
| Jag har blandat ihop tre års fri service med garanti. jag trodde att det var under samma tid. jag har bara kollat upp när den blev uttagen och det var 2006 07 28. Det innebär väl att jag inte behöver vagnskadeförsäkring fram tills 2009 07 28?? | |
|
Svar ja. |
|
|
Ang garanti, köper du av en handlare borde du få 6 månaders garanti, men jag tolkar det som att du köper privat? Är det så och säljaren har bilen på blocket kan ni lätt fixa en blocketförsäkring för 1000:- som gäller i 6 månader den täcker ganska mycket för lite pengar. Bara ett tips. Mvh |
|
| Annars så erbjuder de flesta försäkingsbolagen maskinförsäkring. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.