|
|
|
|---|---|
|
Hej är så här att min m5a den går dåligt ibland inte alltid vissa dagar går den jätte bra andra dagar känns det om att det är 250hk i den istället för 400. Hade den inne hos bmw verkstad förra året och dom sa att det kunnde nog vara vanos,byte aldrig vanos. Kan dålig vanos göra så att bilen går dåligt ibland men inte alltid? Mvh | |
|
Det kan vara LMM, kamaxelgivare, glapp soppapump/filter, Vanos. Vanligast i den ordningen ;) M V H Stephan |
|
| tjena min hade samma problem det kändes inte som 400hk och det visade sig vara kamaxelgivare som var boven, efter bytet så lyser antisladd lampan om jag drar 1 och 2 vilket det inte gjorde förut. det behöver inte vara vanos för att de inte få fram något felkod för på min lyste inte någon motorlampa. | |
| PÅ min har jag en motorfels lampa som lyser fast bara ibland. okej men tack för svaren | |
| Det gjorde min också ibland men det måste ligga någon felkod iså fall | |
|
Hade den inne på verkstad idag. Fick fel koder från kamelaxel givaren.vanos.sen missar motorn 3an cylinderna ofta så det blir nog dyrt det här. Någon som vet vad det kostar att byta kamaxelgivaren? Mvh |
|
| Att den gav felkoder på kamaxel givaren kan det hänga ihop med att din missar 3ans cylinder ibland?? En fråga till raslar från motorn vid lågt gas pådrag sen tystnar det när jag trycket fult är det vanos eller kan det vara nått med kamelaxeln som låter ?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.