AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.129

Överdragsklädsel till baksäte E91 sökes

El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Hej,

jag har en alldeles ny E91 vars baksäte emellanåt frekventeras av ruskigt smutsiga barn och nu finns det lerpölar som är mindre skitiga än baksätet.

Jag har sökt förgäves efter en bra lösning, jag försökte köra barnen i guldtvätten på macken men personalen protesterade, jag försökte lansera mjuka biltofflor (med gulliga små BMW-emblem på) men då protesterade sambon, jag försökte till och med uppfostra de små djuren (jag vet, panikåtgärd) men då protesterade dom... Så slogs jag av en tanke: Finns det bra skyddsklädslar att slänga in i baksätet? Den får gärna vara svart och smutsavstötande och passa till sittdynan.

Någon som vet var man kan få tag på slik doning?

/ElakaKatten

If I dream? From the moment I wake up until I fall asleep.
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Det finns en överdragsklädsel i något galonliknande som dock främst är tänkt för hundar. Vet exempelvis inte om den har hål för bälten och liknande. Den är ett original BMW tillbehör i alla fall och kan kanske vara värt att kolla upp.

ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Lövet, tack för infon. Till för hundar alltså... Borde funka hehe ;-) Och hål vet jag två grabbar som är bra på att fixa, gäller bara att styra dom rätt...

/ElakaKatten

Fr
65
Fredrik G
340i xdrive F31 M-sport Glaciärsilver
Jag köpte något galonliknande på Micro. Inte särskilt bra passform men det finns hål för bälteslåsen. Tror jag får ta hål själv och fästa den i nackstöden för att den inte skall halka ner för ryggstödet. (Har en bakåtvänd kille med fötterna i ryggstödet, och en framåtvänd med fötterna på de mest oväntade ställen.) Ser ut som något killarna i Pulp fiction skulle använda för att köra folk i baksätet med, men det är svart i alla fall.
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Fredrik: Bra tips. Jag kollade BMW originaltillbehör och det finns ett helt baksätesskydd som även täcker baksidan av framstolarna. 2500 kr i rek pris... Smakar det så kostar det. Ska ta en sväng på Biltema så fort jag får tid.

Ingen annan som har några bra tips?

/ElakaKatten

Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Jag köpte motsvarande grejer på Mekonomen. Dels ett skydd för baksätet med hål för bältena etc. Dels två skydd för baksidan av framstolalarna. Helt ok grejer för under en femhundring om jag minns rätt.
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Joofa: Tack för tipset! Det ska jag kolla!

/ElakaKatten

Länk och Länk är stora på detta och här är det skräddarsytt som gäller med PERFEKT passform, vill man bara ha "nått" är det Biltema som gäller....

Som småbarnförälder så är tillvalet läderklädsel ALLTID ett måste...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.