AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.243

Hur tar man lös M-fronten på e46-03 ?

Ni
221
Nick3
318i-91
Hej! Jag tänker lämna in min frontspoiler på lack,men jag vet inte hur jag skall göra för att ta lös den?
Har provat att söka i gamla inlägg men hittar inte riktigt vad jag söker såg nån länk men de stod på engelska blev inte nå klokare där!
Ja och De är en M-sport front till en 03:a.
Tacksam för svar.
Mvh
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Kolla dessa länkar hoppas att dem hjälper.

Länk
Länk

BMW M-POWER
Ni
221
Nick3
318i-91
Tack för svaret!
Men har inte riktigt kommit underfund med vars torx-skruvarna (t-50) sitter och hur man kommer åt dom?!
någon som vet vars resten av alla skruva och ev clips sitter?!
Mvh
GI
2.196
GINO
Torx skruvarna sitter: se bild 4 första länken.

Clipsen sitter under stötfångaren mot svarta plastskyddet se bild 2 första länken.

Skruvarna sitter i hjulhusen. (8 :ans hylsa)

Sen vet jag inte om det är på fler ställen stötfångaren sitter fast men den som har plockat ner en stötfångare till E46 :an kan gärna hjälpa till o ge fler tips.

BMW M-POWER
M-sport II fronten ser inte riktigt ut som på bild 4. Man når skruvarna genom hål på undersidan av fronten. De sitter en bit upp så de han vara lite svåra att se/hitta i blindo med hylsan. :-) Hålen syns på bild 3 i länk 2.
Övriga plastnitar och småskruvar ser man, det är bara att följa kanten på stötfångaren och ta bort alla skruvar och nitar.
GI
2.196
GINO
Adelson:

Hur gör man om man har en E4 sedan och ska byta upp sig till M-tech II fronten?

Är det olika skruvhål på dessa fronter då eller? Måste man modifiera vissa delar då?

BMW M-POWER
GI
2.196
GINO
Sorry , E46 ska det så och inget annat :)

BMW M-POWER
GINO:

Den operationen har jag aldrig gjort, så jag vet inte så noga. Själva fästena är nog samma vad jag kan se. Aluminiumbalken är samma, men skruvarna är olika. Det är bara att kolla på realoem eller bmwfans vad som skiljer.
Ni
221
Nick3
318i-91
Hej igen! Tack för alla svar nu har jag kollat mer kring fronten å där såg jag som ni skrev att de var som två hål under fronten men som sagt man verkar behöva en ordentlig förlängare :)
Sen var de nå clips som höll bukplasten såg jag.
då kanske man bara behöver dra ut fronten sen då kanske? ja och dom där skruvarna från hjulhusen som satt från innerskärmarna!! ska passa på att byta en innerskärm då jag ändå är igång den var lite sprucken på ena sidan såg jag...Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.