|
|
|
|---|---|
|
Jag har PDC (Parking Distance Control) på min E36 316g Compact. Systemet är helt dött och det finns ingen information i instruktionsbok etc. Hur felsöker jag detta? Var sitter kontrollmodulen? Varifrån kommer indikeringssignalen? Har inte hittat någon vettig överblick av systemet och hur det är installerat. Mycket tacksam för hjälp! Mvh Gustav | |
|
Normalt sett så låter givarna lite när den är aktiverad (det småtickar). Är det ingen som gör det så bör man börja byta kablaget till givarna eller PDC boxen. Boxen brukar sitta hö. bak i bagageutrymmet och brukar vara en vit låda (står nog PDC på den). Det du kan göra är att gå till BMW och fråga om de kan skriva ut manual för eftermontering PDC E36. Där står var allt sitter och alla art.nr vilket underlättar om du ska leta beggade delar på skroten. M V H Stephan |
|
|
Här ser du lite vad som ingår i kitet. Länk Jag trodde boxen satt därframme någonstans men har aldrig sett en sådan box så jag viker mig för STEPHAN som säger annat, |
|
|
Det kan säkert sitta där fram också men det sitter där bak på E39 och eftersom pip-högtalarna sitter bak så verkar det mest logiskt och där finns det mest plats...Dessutom så sitter "gongen" på fästet för boxen vilket styrker min tes. M V H Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.