|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har läst om flera som haft problem med kupéfläkten men jag har inte blivit så mycket klokare av det. Jag har en 525 -95 med AC. Fläkten lägger av ibland när jag kör på läge 2 men kan starta igen själv. Vrider jag upp den till läge 4 startar den igen och därefter kan kan jag vrida tillbaka till 2 och 3 och den fortsätter att gå. Hoppas någon har något bra tips. /Per | |
|
Glapp i lödningarna i "svärdets" kontaktdon. Nr 2 på bilden Länk |
|
| Alternativt uppnötta kol i fläktmotorn. | |
| Vart hittar jag svärdet? | |
|
Jag tror inte du hittar något svärd på en 95a, utan på den sitter det ett fläcktmotstånd som sitter ovanför gaspedalen innanför klädsel, och är ca5x5 cm och blått. Om man måste skruva skall man kunna göra det i vit skjorta. |
|
|
Okej, tack för tipsen. Om det sitter fläktmotstånd på den kan det vara glappt i de i så fall? /Per |
|
|
Skulle tro det. Pierre Om man måste skruva skall man kunna göra det i vit skjorta. |
|
|
Jag hittade en rund blå sak ovanför gaspedalen som kanske är fläktmotståndet. Jag skickar med några bilder för det skulle vara skönt att inte börja skruva på helt fel sak. Den ser ut att vara lite besvärlig att få lös och öppna. Länk Länk Länk /Per |
|
|
Hej. Jag är inte ricktigt med på dina bilder, på min visserligen en 93 sitter den, ovanför gaspedalen till höger, intryckt med plast klipps som man böjer ut, och drar ut motståndet. Jag hittade just en länk hoppas att det funkar. Länk Det är nr 2 på bilden Länk Pierre Om man måste skruva skall man kunna göra det i vit skjorta. |
|
|
Tack för länkarna. Mina bilder är tagna mer rakt upp ovanför pedalerna. Jag ska ta bord den där sidopanelen också och titta igen. /Per |
|
| det sitter på höger sida tabort klädseln under hanskfacket det ser du uppe på kardantunneln 2 skruvar sen dra ut det ca 30cm långt | |
|
Jag kan inte sätta min högra hand, men jag tror jag har rätt när jag säger att det sitter på förarsidan. Pierre Om man måste skruva skall man kunna göra det i vit skjorta. |
|
|
En liten rättelse till mig själv. Om det är ett svärd sitter det på passgerar sidan. Men på en 95a bör det vara ett fläktmotstånd, och det sitter på förarsidan. Pierre Om man måste skruva skall man kunna göra det i vit skjorta. |
|
|
Svärd eller inte beror på om du har klimat eller inte. Har du den här panelen: Länk Då har du "Svärdet" och det finns även på 95'or. Mektips: Länk Har du fläktmotstånd: Länk Lycka till! Freude am fahren |
|
|
Det blå som var på dina bilder är en ställmotor för ett utav luftspjällen. Mitt tips är att du letar på passagerarsidan då du har klima-versionen. Kolla mektipset jag länkade till. Freude am fahren |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.