|
|
|
|---|---|
|
Hej Vart ska jag börja ? Jag köpte mig en Bmw 325i Coupe förra sommaren. Hade lite otur och råkade ut för ett motorras i slutet av sommaren. Har fixat motorn som satt i bilen och allting är gjort på firma. Toppen och ventiler fixades på Bäcks Motorslip här i sundsvall. Monteringen av topp och inställning av motorn gjordes på verkstad. När jag fick hem bilen så gick den inte överhuvudtaget, men efter lite analyserande så visade det sig att slangen som sitter mellan insuget och någon annanstanns va lös. Satte fast denna och bilen gick (trodde jag) Nu börjar det ju dra sig mot våren och jag knatar ut och vrider om nyckeln. Bilen får gå på tomgång tills den är varm, bilen vandrar på tomgången och över 3000-3500varv så blir det ett rasslande ljud från motorn. Bilen är samtidigt nästintill helt kraftlös, känns som en 311 om det hade funnits :P Detta är min första Bmw som jag har skruvat i och jag är helt lost vad gäller dessa motorer och har inte hittat något här på forumet som jag kan säga är exakt samma fel som jag har. Är extremt tacksam för all hjälp som jag kan få angående detta då jag verkligen inte vet vart jag ska vända mig längre. Mvh Niklas | |
| kan det vara vanos? eller kedjan? | |
| Njae vanos tror jag inte. Har haft en bmw innan med det felet och det låter helt annorlunda. Det är inte som ett knack eller tick utan mer ett rassel, kan tänkas att det låter lite som en kedja. Men borde bilen gå bra på låga varv då ? Går ju helt kanon upp tills det börjar rassla. Kan höra det lite hastigt runt 2000varv också men då är det max en halv sekund eller liknande. Hur kollar man upp kedjan då ? Vad finns det för mer symptomer om kedjan är dålig ? | |
| vad sägs om kedjespännaren? trycket borde öka med varvtalet | |
| Låter också rimligt. Hur kollar man upp det på enklast sätt då ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.