|
|
|
|---|---|
|
Har alltid kört Uniroyal Rallye regn däck fram och pirreli P700 bak (235/40/17" runt om) och detta har fungerat super bra! Bra fässte och underbara kurvtagnings möjligheter! Det finns en kurva jag braukar kunna ta i 80-100m/h nu käns det som om bilen ska kantra 60km/ i samma kurva =( Bytte bakdäcken till eagle F1 samma dimension. Är det bara att dom inte gillar att ha uniroyal däcken fram eller är det helt enkelt inte lika bra däck??? Är dom dåliga för e36 m3 -94???? Bilen skakar när man kör över 100Km/h. Vid kraftigt ax från stillastående till snabbt =) , tex, varva ut ettan slänga i tvåan varna ur och växla till trean. Vid växling slängs bilen kraftigt från sida till sida och blir okontrolerbar. Helt livsfarligt juh! Skulle "rödljus rejsa" och dog på allt vad bilen orkade och höll på att slängas in i bilen brevid. Innan däck bytet gick bilen superstabilt och rakt fram som en pil! Kunde i princip släppa ratten under ax utan att den svängde en millimeter, nu måste man hålla hårt i ratten med båda händerna för att den inte ska kantra =( Vad ska jag göra???? Måste jag byta fram. Vad är rätt lufttryck för dessa däck? Jag kör alltid ensam i bilen inga passagerare. Körde först på 2,8. ändrade till 2.5kg ingen skilnad. Kan juh testa 2.0 men vill juh inte att däcken ska ta slut för fort. Bytte dom förgår... tack för er uppmärksamhet.. Mv.h.demo1 | |
|
Att mixa olika däck fram och bak är ett vågspel! Det kan bli precis de effekterna du beskriver. Jag skulle nog rekommendera att du har samma typ av däck på fram och bakaxeln! Mvh |
|
| Hoppas du inte köpte asientillverkade skräpdäck från gummihuset.... | |
|
Kan nämna att jag köpte Eagle F1 däck på Gummihuset och de var INTE asientillverkade. /Johan |
|
| Samma här, köpte Tysk tillverkade F1:or från Gummihuset. | |
|
Jag har nu kumho bak (275) och uniroyal fram (235). Har inga problem med den kombinationen, twärtom är jag super nöjd. Bytte iår från contisportcontact till kumho och fastän kumho var mycket billigare är de lika bra, verkar dessutom vara lite längre livsstid på kumho. Support Your Local Big Red Machine! -or else- NOMADS FINLAND |
|
| Lämpligt lufttryck på ett par 235/40-17 är 3.0-3.2 kg. Skakar det verkligen så mycket? Jag har ett par ggr faktiskt varit med om att få åka tillbaka och fått däcken/hjulen ombalanserade. Gör det! En annan sak. Det kan under tiden fälgen varit av för montering av däck kommit smuts/grus mellan nav och fälg. Låter kanske patetiskt men det har jag också ett par ggr varit med om. Ta först av och gör rent med stålborste på fälgen o navet. Hjälper inte detta kör då och få det ombalanserat (det gör dom gratis). Visst kan det bli skillnad med olika fabrikat fram och bak men inte så mycket som du beskriver det. | |
|
Köp alltid lika dana däck fram och bak, jag köpte nya bakdäck av ett annat märke och bilen blev okörbar i förter över 90 km/h. Tips: Prova att skifta fram- och bakdäcken jag gjorde det på min och det blev mycket stor skillnad, till det bättre hållet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.