|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
| KRAFTWERK. Rapportera vad då? Löjligt!!! Ta det som en man istället! | |
|
Han har antagligen rapporterat tråden till moderatorerna och hoppas att de ska ta bort tråden. Det borde han inte lyckas med eftersom tråden inte bryter mot några regler alls. -------------------------------- //Lövet |
|
| Det är bra att du svarar KRAFTWERK, tystnad gör det värre. Skriv gärna ut din version också. Det finns ju alltid minst två versioner av en historia. Sen får alla medlemmar dra sina egna slutsatser baserad på de två versionerna. | |
| Man kan ju säga att KRAFTWERK har åkt på pumpen. Och det rejält. I dagens samhälle kan man klara sig hyfsat långt med ett dreggigt och oärligt leverne, men vissa har otur och åker dit och förtjänar det. Nån jävla rättvisa får det väl finnas!!! Jag tycker Mugges version är trovärdig. | |
| Jag håller med BMW528M, KRAFTWERK borde skriva ner sin egen version så är det upp till var och en att avgöra vad dom tycker sen. | |
|
"soppatorsk och förgasarsmäll nyreggar sig och går in och försvarar KRAFTWERK, har samma ip-nummer, bor på samma ort som KRAFTWERK och har dessutom samma bilar som han har. Och KRAFTWERK hävdar senare att han inte har några "dummykonton". Tråden är 5 månader gammal, KRAFTWERK har av flera uppmanats att gå in med sin version, men när han väl gör det så meddelalar han att han visst har stake att svara för sig själv, samtidigt som han låter meddela att han rapporterat inlägget. Min uppfattning kvarstår tills KRAFTWERK plockar fram den där staken han yrar om. |
|
| Dem var inte nyreggade, var skapade 2007 om jag inte missminner mig. | |
|
Jag fattar inte hur så många kan yttra sig i en fråga som bara 2pers? vet allt om.Har själv språkat med Mugge och Kraftwerk på forumet men har inte träffat dom.Och ett mynt har alltid 2 sidor (om det inte är specialpräglat) Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Det är just därför vi väntar på K:s förklaring, historia. |
|
|
Att köra och visa den bil man vill sälja är ett nybörjarmisstag man gör som ung och naiv. Jag har lyckligtvis bara kört ca 8 mil enkel för att visa bilen för en spekulant som sen inte ville göra affär (trots fin bil som han inte hittade något fel på). |
|
|
Kraftverk har ju kort kommenterat händelsen några inlägg högre upp. Men någon bra förklaring till det påstådda agerandet ger han ju inte varpå man får anta det gått till ungefär som Mugge beskrivit det. |
|
|
Herregud... "När det är dags att avsluta köpet informeras jag om att det finns en 535i som han gärna vill kika på innan han bestämmer sig. Om jag då inte är beredd att gå ner i pris det vill säga." |
|
|
Jag skrev precis vad jag tyckte om ditt agerande när du mailade och berättade hur nöjd du var med affären och bad mig sätta in pengar till dig för kedjebytet så att du skulle bli supernöjd med affären. Du köpte inte bilen för att du ville ha den, du köpte den för att sälja den vidare. Jag har aldrig dolt bilens skick. Oredigerade bilder >> Länk Den rost det talas om finns här >> Länk (se kant ovanför 55 vid reg-skylten) __ Min bil: Länk |
|
|
Har inte fått nån större överraskning vid köp faktiskt. Visst har man förvärvat nåt riktigt lik för reservdelar osv, men då har skicket varit mer eller mindre känt och priset korrekt. Rasade lådan direkt vid köp av en 535i en gång. Den stod på gräs hos bilhandlaren och det enorma läckaget ur den upptäcktes således inte förrän det var för sent. Men gnällde aldrig på det. Bilen var billig och mycket välutrustad. Men blev rejält blåst på resepengar en gång. Hade bokat en 530iA touring-94, som ett perfekt komplement till M5:an jag hade då. Briljantröd och svart skinn, avtagbart drag. Verkade vara en perfekt bil. Priset var rätt högt hos den bayerske handlaren, men kände att jag gillade utrustningen och tänkte slå till bara den var som den beskrevs. Ej matt, ingen rost, fungerande klimatanläggning sades det. Ett allmänt bra skick med motor och låda som går kanon. Det enda han inte visste var om den hade servicebok, men i värsta fall kunde jag nog leva med det tänkte jag och åkte ner till bilen med farsgubben och en bekant. Det var väl i runda slängar 140 mil och inkluderade en båtresa för 3500 kr. Turligt nog bodde brorsan i Bayern vid tillfället, så jag sa åt honom att möta mig på platsen där bilen fanns. När vi var 1 mil bort så ringde jag handlaren och sa att det gäller den röda 5-serien. Men då säger han att det är lunchstängt och att jag skall ringa om 45 minuter istället. Jaha OK, vi gör väl så. Åker upp och äter en schnitzel och sen ner på industriområdet för att själva leta upp bilen trots att det inte gått 45 minuter än. Springer då in i min bror på parkeringen, som meddelar att "din bil stod och gick på tomgång i en halvtimme när jag kom hit" och "det rasslade till ganska bra vid uppstart". Aha, skumt värre. Nu får vi inte lyssna på kallstarten eller kolla efter blårök vid uppstart. In på kontoret och ta med nycklarna. Handlaren stannar innanför och fönsterkikar på oss. Sen börjar strulet: - för det första får man inte upp bilen med fjärr, får köra manuellt i låset - motorn rasslar betänkligt även på varmstart - rätt så många felmeddelanden i CC-panelen; belägg, kylarvätska mm - klimatanläggningen blåser lika varm luft som utomhustemperaturen - serviceboken finns ju inte och inte heller några papper - radiokoden är borta och radio startar inte ens - bucklor runt om, framför allt fram - stötfångaren sitter snett - rost i alla dörrarna - rejält med rost i skuffluckan - snedslitna däck fram - dämparna till skuffluckan finns inte - skinnklädseln ser solkig och torr ut, inte alls 17000 välskötta mil - all lack är rätt så matt - båda dimljusen spruckna och ur funktion - airbaglampan blinkar - rester av nån telefonhistoria, borrhål på alla konsoler typ Orkar inte ens provköra. Går in och gnäller till handlaren, som erbjuder att gå ner 50 Euro (!) Sen åka hem igen :( Sådär lagomt roligt alltså. Firman hette Autopark Kronach GbR. Internationellt E34 M5 register Länk |
|
|
Halloj, Jag hade snöat in helt på en gammal mercamodell, en 280ce. Jag kunde zero om modellen men var svårt förälskad i den... :) Det här var 1987. Såg en annons i gulan, och åkte och tittade på den. 1973 års modell, ljusblå metallic med brun skinklädsel. Skicket var okej, visuellt vill säga. Inga större rostangrepp och all el fungerade och den gick som ett skott. Slog till och köpte den för 28000:- Den skulle dock besiktigas inom 1 månad efter inköpsdatum. Supernöjd och superglad, att ta ner alla fönster och låta automaten kicka ner sexan var magi. Magi fram till besiktningen vill säga... Genomrostade balkar, höga avgasvärden, dåliga bromsrör och lite annat fix och trix. Jag var 22 år och fattig. Kunde absolut inte laga bilen där och då. Väntade tills jag hade en slant över och lämnade in den för prisförslag. Tokdyrt! Ingen ville köpa den heller trots idogt annonserande till galet bra pris i gula tidningen. Den stod över vintern olagad och obesiktigad. Slutade med att jag sålde den 1 år senare för 4500 till en bilfirma, det var såklart för billigt men den kostade bara pengar som den stod och det var dåligt med inkomster... Så jag tappade 23500 i reda pengar + skatt + försäkring under ett år för en bil jag körde i 1 månad. Lätt min sämsta bilaffär någonsin. Har ju så klart tappat mer pengavärde på nya bilar efter det, men förhållandet körtid/pris så är det en "vinnare" |
|
|
Tja när jag köpte min senaste 02 så var det nära att jag stoppade bilen full med dynamit. Dag 1 brakade bakaxeln ihop,fixade detta. Dag 3 gick motorn upp i rök. Bilen var inte speciellt billig och motorn var "nyrenoverad".Kände mig tokblåst. Idag efter mkt jobb och både ny motor o bakvagn börjar bilen likna en bil. Detta är min enda nit och numera litar jag inte på någon fast man gärna vill. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Min absolut värsta bil affär jag har gjort är av en kille i eslöööv, vilken håla, i varje fall killen var tilsammans med min lilla syster, och vi kom in på att jag ville köpa en bil. Han svarade att han hade en skit fin toyota carolla i garaget, så vi gick ner och tittade på den, visst den såg ju jätte bra ut och det fanns fina fälgar på den. sen berättade han att bilen hade stått i 3 år i hans garage och att den var "NY RENOVERAD" för 20,000 kr. skit bra tänkte jag och min sambo. Så vi försökte starta den då var batteriet dött. så efter en 20 minuter och lite laddning av ström så fick vi i gång den. Jag satte mig i bilen och jerry, satte sig på förar sidan. sen körde vi iväg 2 km utanför eslöv, och där drar den dåren upp bilen i 5-6000 varv, så det riktigt tjuter i motorn. jag ser förvånad på han och söger det är väll inte bra om den stått i 3 år???!!!!??? Med ett flin säger han, inga problem den är byggd för detta, så kör vi in i Eslöv igen och där tittar jag lite till på bilen, den hade gått 20,22 000 mil och jag tyckte inte det var så mycket, och motorn gick fint så ja kände ingen oro. såvi köpte bilen och körde hem bilen. när vi hade kört med den i 2 dagar då hoppade kam remmen av, men inget hände med motorn, ringde jerry och frågade, Var inte motorn ny renoverad??? Jo det ska den vara, okej svarar jag då har dom inte bytt kamremmen?? jo det ska dom ha gjort, okej sa jag varför gick den av precis då?? han hade inget svar, så jag ville att köpet skulle gå tilbaka, bil f-nen drog ca 2 liter bensin vid normal körning och det droppade olja ifrån motorn. så vi kom överens om att vi skulle dela kostnaden och han kände en kille. en vecka senare fick vi tilbaka bilen, droppade fortfarande olja, Den skulle vara nyrenoverad. sen körde vi ytterliggare en vecka då började den dra 2,5 liter milen. plus att den nästan rann olja, så jag ringde upp jerry igen. och sa att köpet skulle gå tilbaka. hade betalt 30000 kr för den, men nej det ville han inte, då sa jag till han att dom som har renoverat din bil dom har gjort ett piss jobb för den motorn är slut. Nej då det är den inte, vi blev ovänner så det hette duga. det slutade med att vi fick sälja bilen för 15000, vi fick ju givetvis berätta alla fel men det var inget problem sa killen som köpte den, han hade tydligen en motor där hemma. så vi förlorade bara " 15000" kr, tycker det är för dj-vligt att man inte kan lita på folk. men så är livet mvh Roger |
|
|
har läst mugges historia, och jag kan bara beklaga, tycker det är en sån jäkla otur att han skulle bli utsatt för en sån skojare, varför skulle han ljuga om en sån sak? och bre på?? nej har man varit med om en sån grej då behöver man inte lägga till, det är ju redan så jäkla dåligt så det räcker, höjden av fubick får man leta efter, bara att beklagga mugge, rent ut sagt för djävligt.........och sen att kraftverk inte har så mycket k-k i sig så han inte vågar berätta saningen utan tar ett nytt alias, det kan ju bara bekräfta att det mugge var med om stämmer och att kraftverk förastår att gör man något sånt här då blir man väldigt illa omtyckt om det kommer ut, hela den här historien talar ju för sig själv.....så här gör man inte helt enkelt...... /Roger |
|
| Min sämsta (och hittils enda) bilaffär är den 540iA T (E34) jag köpte dagarna innan nyår. Bilen gick väldigt fint vid provkörningen och efter jag köpt den. Tills idag då. när jag skulle backa in på parkeringen ikväll gick inte backen i. Har nu läst lite på forumet och problemet verkar tyvärr inte helt ovanligt och tyvärr inte helt billigt heller (snarare dyrt). så det är väl att klassa som lite smådålig affär. | |
|
Mitt sämsta är nog min sketna pendlar-volvo, 8.000kr och inte fan hade man ficklampan med sig.. Såg rätt så bra ut och var i extrem behov av en bil. Men växellådan är helt slut, bakaxeln är helt slut, rost har bara målats över, 14" däck bak och 15" fram, dagen efter hängde hela taktyget ner. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.