|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
Har ytterliggare en historia om en Mazda 323F Dohc, fast detta var när jag letade efter en. Kikade på blocket och hittade en som låg ute för ca 16k, vilket var ganska mycket för den bilen men den såg superfin ut på bilderna. Annonsören hette Kim, super fin annons. Stod exakt vilka defekter som fanns. Ringde och kollade läget, var en nysvensk som svarade med kraftig brytning och med ett namn jag inte ens kunde höra. Nåja, vi bestämmer plats och jag åker ca 6mil för att kolla på bilen. Väl på plats möts jag av 6st utlänningar runt något som ska föreställa bil. Någon hade repat bilen runtom, var pyspunka i ena däcket och den såg helt förjävlig ut. Nåja, bilkåt som man var ville man ändå så provköra. Gick som en påsenötter och var helt slut i allt. Körde tillbaka och ville bara fly platsen, men ville vara lite artig och sa att jag skulle kolla på fler bilar först. Då börjar någon i det gänget jiddra om att han är billackerare och kan lacka om bilen i valfri färg för 8000kr och han pekade på sin egna bil. Jag brast ut i skratt, såg ut som ett barn hade målat bilen med pensel. Försökte gå därifrån, men ägaren eller någon prutade ner bilen 3ggr innan jag åkte därifrån.. Ja jösses, de är galna ibland.. |
|
|
Jo dom är ju det Stongman. Ska dom köpa ska det vara gratis oavsett om man lägger ut den billigaste på blocket så måste dom pruta en principsak och ska dom själv sälja begär dom dubbla värdet och man får oftast inte pruta en krona tyvärr jag säger åter igen tyvärr men bilaffärer med (nysvenskar) är ofta inte att föredra varken om man ska köpa eller sälja. har själv åkt 5-6mil enkel för tjejen skulle kolla på en Opel Tigra -97 för 30 såg jättefin ut på bilderna ringde upp ägaren (som kallade sig Hasse) ana en svag brytning men bara liten han garanterade att att bilen var lika fin som på bilderna och det var absolut ingen rost och ingen fel på lacken. När vi väl kom upp så hade bilen olika färg på dörrar bagage lucka och motorhuv var en annan gul nyans som resten av bilen.Enligt han hade förra ägaren gjort ett lackarbete på den fast man såg tydligt att den var sprayad och det nyligen eftersom det var gulfärg på däcken också. Ringde genast upp en kompis som jobbar på vägverket och kollade upp tidigare ägare osv. Sen frågade jag försäljaren hur länge han ägt bilen...3 veckor svara han ringde då upp den tidigare ägaren som jag fått nr till och fick bekräftat att det vart en tjej i 25 års åldern som krockat bilen och sålt den billigt till en (nysvensk) för 10tusen. När jag frågade ut han om detta förnekade han allt och sa att förra ägaren lackat om bilen. Medans jag gick tillbaka till våran bil för att hämta min jacka eftersom det började bli kallt ute försökte han bjuda ut min tjej på middag. Hon stirrade bara häpet på honon och sa att det föll inte henne in i smaken med en luden bilskojare och hon var dessutom upptagen. vart ingen affär och när vi skulle åka därifrån vart han stående med sin Tigra som vägrade starta i -15 grader tack och hej sa jag och petade ner en växel medans jag försvann.... |
|
|
KRAFTWERK bemöt kritiken. |
|
|
Låter som kraftwerk behöver en rejäl smäll på käften för att ens ha mage att pruta ner priset, TROTS mugge kört i 7timmar. Sen begära pengar i efterhand, efter allt slit mugge gjort och allt odrägligt Kraftwerk gjort. Nee jag hade banne mig smällt till han på käften och åkt hem. |
|
|
måste bara hoppa in och visa mitt stöd till mugge. för min del hade jag nog ej stått för följderna vid denna affär, en affär som man gör upp på tel genomför man oavsett.. om nu inte det är ett tokras på bilen när man kommer fram vill säga, ni förstår vad jag menar. gott tips när man åker en bit och är lite osäker på att sälja bilar är att vara 2 personer, blir svårare för köparen att "köra" över en då. |
|
| KRAFTWERK verkar bevisligen inte stå för sin gärning. Fegar ur med tystnad. Jag med flera har PM:at direkt för att få ett svar på beteendet. Dock utan svar. Fegt och ynkligt. | |
|
Då jag personligen känner KRAFTWERK har jag också kännedom om hans version om hur det gick till. Den här dåliga bilaffären berättade han om för flera år sedan. Det var bilägaren som absolut ville köra upp och KRAFTWERK tyckte att det verkade okej, bara bilen nu verkligen VAR i det skick som utlovats. När så bilen kom upp, var den behäftad med orolig tomgång, trasig klimafläkt, glappande fläktmotstånd, dålig oljepump samt bultar i tråget och gravrostig bagagelucka mm, mm.. Efters en sommars skruvande och meckande såldes bilen, men KRAFTWERK fick tyvärr hämta både bilen och nye ägaren med biltransport efter endast någon vecka och köra dem till verkstad. Den ojämna tomgång som fanns vid köpet gick aldrig att åtgärda trots byte av hela tändsystemet, samtligt vacuum, insugstrattar, mm. Troligen berodde det på en eller ett par brända ventiler. Däremot gick klimatanläggningen att fixa, men till en ansenlig summa. Tänk vad man kan bre på för att göra en historia läsvärd! |
|
| Varför kan inte KRAFTWERK himself svara? | |
| Funderade på samma sak, men det kanske är KRAFTWERK som reggat en ny användare? Alla mynt brukar ju ha två sidor, men tills KRAFTWERK själv bemött kritiken runt bilaffären så står den oemotsagd enligt min mening. Oavsett hur många nyreggade kompisar som tar honom i försvar. | |
| Varför gå i försvar överhuvud taget? Det talar för sig själv. | |
| Det har var ett billigt sätt. Denna nya användare är med STOR sannolikhet KRAFTWERK himself. Det visar ännu mer vilken typ det är. | |
| Intressant att soppatorsk och förgasarsmällen har samma IP-adress. | |
|
Om du känner kraftwerk, be han logga in då så han berätta sin version. Haha, 2 användare som är registrerade för länge sen, och bara gör inlägg nu. Haha vilket skämt. |
|
|
SOPPATORSK bor på samma ort som KRAFTWERK samt att båda hennes bilar även finns under KRAFTWERKs profil. 730iA -93 Volvo C70 -07 ...men det kanske bara är en tillfällighet...? NOT... ___ //Ulf |
|
|
Nej men fan så pinsamt! -------------------------------- //Lövet |
|
|
Har vi en "Ole" på gång :-) Hang on, jag skall bara iväg och hämta lite öl och chips för har man tur blir det lite fars på AP... |
|
| Kul! | |
| Börjar likna Crailes tråd :). | |
|
Ja man skall definitivt inte lita blint på "forum-profiler" bara för att dom verkar vara trevliga. För några år sedan köpte en Honda osedd av dåvarande ordförande i Saab Turbo Club (STCS), Sonesson. Hade träffat på honom IRL en gång tidigare, och han verkade trevlig. Jag betalade bilen i förskott (15000) efter att ha fått skicket beskrivet, lite rost, ett matt strålkastarglas samt läckande avgasrör. Han sålde den åt en Saab-handlare som fått den i inbyte, och kunde vid förskottsbetalning ordna ägarbytet i förväg via bilhandlaren då en i min familj skulle köra den och stå som ägare. Smidigt tänkte jag... Mötte upp honom nere i Skåne (bodde i Västra Götaland), provkörde knappt bilen och vi skiljdes åt (litade som sagt blint på människan). I alla fall så visade det sig att det tidvis knackade hemskt från motorn, grenröret (ihopgjutet med katalysatorn, dyrt) var sprucket rejält (märktes endast när den var kall, vilket den inte var när jag köpte den) och en drivknut var kass. Pratade med honom om detta, men fick inget gensvar... Kände mig som en idiot, men lärde mig en läxa. Fick ordning på bilen utan att ruineras med. ______ Foto Länk |
|
| Det finns två personer på forumet jag skulle köpa bil av osedd och det är av Micke samt Hasso. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.